اصول و قواعد نگهداری طراحی فضای سبز

نگهداری طراحی فضای سبز

داشتن فضای سبز لذتی وصف نشدنی دارد و بسیاری از افراد دوست دارند تا با بهره گیری از طراحی و اجرای فضای سبز، محیطی دلبخش برای خود ایجاد کنند. اما سوالی که برای این دسته از افراد مطرح می شود، نگهداری طراحی فضای سبز است. در واقع این دسته از افراد برآنند تا بدانند، پس از طراحی و اجرای فضای سبز، چگونه می توانند از آن نگهداری کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی این موضوع مهم بپردازیم.

نگهداری طراحی فضای سبز

حتما می دانید که هیچ گاه نمی توانید فضای سبزی را در اختیار داشته باشید که به هیچ گونه نگهداری نیاز ندارد. در واقع شما پس از طراحی فضای سبز می بایست از روش هایی استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن آن را حفظ نماید تا بتوانید هزینه های آتی ناشی از خسارات به بار آمده را به حداقل ممکن برسانید. خوشبختانه راه های مختلفی برای نگهداری طراحی فضا سبز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد:

فضای سبز را به موقع هرس کنید

یکی از بهترین راه های نگهداری طراحی فضای سبز این است که آن را به موقع هرس کنید. درواقع شما نباید اجازه رویش علف های هرز را میان باغ طراحی شده خود بدهید. در این حالت هم سیستم طراحی فضای شما بر هم می خورد و هم به گیاهان دیگرتان آسیب وارد می سازد. به همین دلیل شما همواره باید به فکر هرس به موقع باغ باشید.

طراحی فضای سبز باغچه
مشاهده

نگهداری طراحی فضای سبز

حتما ابزارهای دستی و باغبانی را در اختیار داشته باشید

گاهی باغ و فضای سبز شما به خورده کاری هایی نیاز دارد که خود شما از عهده انجام آن ها برخواهید آمد. از این رو خوب است تا با تهیه این ابزارهای دستی، کار را برای خود آسان کنید. البته اگر باغ طراحی شده شما بسیار بزرگ است و شما می توانید هزینه زیادی بابت ابزارهای برقی بپردازید، می توانید به جای ابزارهای دستی، ابزارهای برقی خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که هزینه حفظ و نگهداری این ابزارها زیاد است.

حتما سیستم آبیاری داشته باشید

تمامی گل ها و گیاهان برای رشد به آب نیاز دارند، درست به همین دلیل است که شما باید در فضای سبز طراحی شده خود، یک سیستم آبیاری خوب داشته باشید. این سیستم آبیاری باید به گونه ای در فضا قرار گرفته باشد که تمامی سطح باغ را پوشش داده و آبیاری کند. از سوی دیگر شما می بایست همواره این سیستم را چک کنید تا در آبیاری به باغ و فضای سبز، خلل وارد نشود؛ چرا که عدم آبرسانی به گیاهان سبب زرد و خشک شدن آن ها خواهد شد و در نتیجه شما تمامی هزینه های خود برای طراحی فضای سبز را برباد رفته خواهید یافت.

کوددهی را از یاد نبرید

برای آنکه گیاهان شما به خوبی رشد کنند و همیشه شادابی و طراوت خود را حفظ نمایند، به کود نیاز دارند. به همین دلیل شما باید برنامه ای برای کوددهی منظم به گیاهان خود داشته باشید. البته توجه داشته باشید که ترکیبات کودها با یکدیگر متفاوت هستند و شما می بایست با توجه به این تفاوت ها، نوع مصرف، زمان کوددهی و همچنین نحوه پخش کود پای گیاهان را تنظیم نمایید. به همین دلیل لازم است که پیش از خرید کود، از محتویات و ترکیبات آن ها اطلاع کافی داشته باشید. کودها به سه دسته شیمیایی، گیاهی و حیوانی تقسیم می شوند؛ کودهای شیمیایی حاوی موادی مانند کلسیم، فسفر، ازت، گوگرد و … است که شما می توانید از آن ها به مقدار اندکی برای گیاهان خود استفاده کنید. و اما دسته دیگر کودهای گیاهی هستند که بیشتر از آن ها به عنوان مکمل های گیاهان یاد می شود و اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرند فضای سبز طراحی شده، فاقد آن باشد.  دسته دیگر که کودهای حیوانی هستند، به منظور بهبود وضعیت و خواص خاک مورد استفاده قرار می گیرند. نمی توان گفت این کودها ارزش غذایی بالایی دارند، بلکه بیشتر از آن ها برای بالا بردن قدرت نگهداری آب استفاده می شود.

طراحی و ساخت ویلا در لواسان
مشاهده

نگهداری طراحی فضای سبز

معرفی کود سه بیست 

کود کامل NPK 20-20-20 به غیر مواد مغذی (ماکرو) ازت، فسفات و پتاس دارای مواد معدنی زیر مغذی بور، آهن،منگنز و روی می شود که در انواع کشت ها و مراحل رشد و نمو با قابلیت محلول پاشی و از طریق ریشه قابل استفاده است. این کود با عناوین مختلفی مانند کود بیست بیست یا کود سه بیست نیز شناخته می شود.

از شرکت طراحی فضای سبز خود کمک بگیرید

بهترین راه نگهداری طراحی فضای سبز، تعامل با شرکتی است که طراحی فضای سبز را به آن سپرده اید. بدون تردید خالق یک اثر بهتر از هر کس دیگری می داند که چگونه باید از آن نگهداری کرد. شرکت های طراحی فضای سبز، برنامه های مدون و منظمی برای حفظ و نگهداری فضای سبز طراحی شده دارند، به همین دلیل بهترین راه کار، استفاده از برنامه های شرکت طراحی فضای سبز خواهد بود.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، راه های مختلفی برای نگهداری طراحی فضای سبز وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. اما بهترین گزینه این است که با شرکت طراحی فضای سبزی که اجرای فضای سبز خود را به آن سپرده اید، اعتماد کنید و نگهداری و حفظ باغ را به آن بسپارید. در نهایت شما می توانید هزینه ها و خسارات احتمالی را کاهش دهید، ضمن آنکه مطمئن هستید که باغ و فضای سبز شما در بهترین حالت ممکن است.

طراحی ویلا در ایرانشهر و نکات مهم
مشاهده

 

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید post

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عیسی حجتی

    دمتون گرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370