ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

آیا شما یک طراح فضای سبز هستید یا کسی هستید که می خواهد محوطه سازی ویلا یا باغ خود را به یک تیم طراحی فضای سبز بسپارد؟ یا اینکه قصد دارید خودتان دست به کار شده و طراحی فضای سبز باغچه خانه خود را انجام دهید؟ پس قطعا ما مخاطب مقاله ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز را به درستی راهنمایی کرده و به شما در خلق ایده های ناب کمک خواهیم کرد. طراحی فضای سبز از جمله کارهایست که ایده پردازی و خلاقیت می تواند نقش مهمی در تاثیرگذاری آن داشته باشد. یک طراح فضای سبز علاوه بر دارا بودن علم زیبایی شناسی، اصول طراحی فضای سبز، آشنایی با انواع گیاهان مناسب برای محوطه سازی فضای سبز، باید از نبوغ بالایی نیز برخوردار باشد. به روز بودن و خلق ایده های نو، در طراحی یک چشم انداز یکتا بسیار موثر است.

با ما تا انتهای مقاله ی ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز همراه شوید تا بهترین نکاتی که در طراحی موثر است را به شما نشان دهیم.

ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

خلاقیت در طراحی راهرو ها

یکی از ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز، طراحی راهروهایی است که شما را به نقطه ی کانونی یک منظره چشم انداز هدایت می کند که این نقطه ی کانونی می تواند آلاچیق یا نشیمن گاهی باشد که در دل طراحی فضای سبز پیاده سازی شده است یا ایجاد یک برکه ی چشم نواز یا حتی یک مجسمه خاص باشد. گاهی خلاقیت در طراحی این مسیرها به قدری جذاب خواهد بود که شما را ساعت ها محو خود کرده و بسیار جلب توجه می کند. در تصاویر زیر چند ایده ی خلاقانه در طراحی راهروهای سبز آورده شده است.

طراحی ویلای روستایی
مشاهده

ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

ایده های خلاقانه در طراحی نقطه کانونی طراحی فضای سبز

گاهی پیدا کردن یک ایده ی ناب برای طراحی نقطه ی کانونی در طراحی و اجرای فضای سبز مدت ها ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد اما این نکته را فراموش نکنید که نقطه ی کانونی در محوطه سازی باغ شما می تواند رویایی باشد که در ذهن شما وجود دارد. به خواسته ها و تمایلات خود توجه کنید. اگر شما آرزوی این را دارید که در استخری در وسط یک منظره قرار گرفته است، شنا کنید، ساخت یک استخر می تواند نقطه کانونی فضای سبز شما باشد. اگر به دنبال یک محیط صمیمانه برای دورهمی های خانوادگی هستید ساخت یک آلاچیق خاص می تواند این خواسته ی شما را براورده کند. صدای شر شر آب می تواند بسیار آرامش بخش باشد بنابراین طراحی و پیاده سازی یک برکه ی آب در سبک های مختلف می تواند به شما کمک کند. با مشاهده ی تصاویر زیر می توانید راحت تر به خواسته ی خود برسید.

ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

ایده های در خصوص طراحی محیط هایی برای کاشت سبزیجات در طراحی فضای سبز

شاید شما که طراح یک فضای سبز هستید بارها از زبان مشتری خود شنیده باشید که از شما درخواست کرده است،  منطقه ای از طراحی فضای سبز را به کاشت انواع سبزیجات و سیفی جات ارائه دهید. در این لحظه است که نبوغ شما می تواند یاری دهنده باشد. یک قسمت از منطقه را به شیوه ای خلاقانه به کاشت سبزیجات اختصاص دهید. تصاویر زیر می تواند به شما کمک کند.

خرید و فروش نهال میوه های کمیاب
مشاهده

ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز

طراحی شومینه در طراحی فضای سبز

یکی از ایده های خلاقانه در طراحی فضای سبز، طراحی شومینه است. ایده ی ساخت شومینه در فضای سبز بسیار دل انگیز است.ساخت شومینه در محوطه سازی، دورهمی های شما را در فصول سرد سال گرم خواهد کرد. در ضمن از شومینه ها در فضای سبز به عنوان کباب پز نیز استفاده می شود. شومینه های سنگی مرسوم ترین نوع شومینه در فضای آزاد است که به ایجاد ظاهری روستایی کمک می کند. در ادامه به ایده های ساخت شومینه در فضای سبز توجه کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370