طراحی فضای سبز باغچه

طراحی فضای سبز باغچه

زمانی که تصمیم به طراحی فضای سبز باغچه می گیرید، برخی از فاکتورها به صورت ثابت برای شما نقش آفرینی خواهند کرد و فارغ از این که این باغچه را در چه محلی برپا می کنید، باید اصول و قوانین طراحی فضای سبز را به کار بگیرید. اما از طرفی دیگر تفاوت هایی نیز بین طراحی فضای سبز باغچه منزل و ویلا وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

طراحی فضای سبز باغچه منزل

در طراحی فضای سبز باغچه منزل، با توجه به ابعاد حیاط، احتمالا به باغچه کوچک تری محدود خواهیم شد. این چیزی است که شما در خصوص یک باغچه کوچک آپارتمانی که در بالکن منزل خود برپا می کنید نیز به آن ملزم هستید. در این حالت باید با توجه به علایق و خواسته های خود، بذر و نهال های مورد نظر را گلچین کرده و در فضای محدودی که  در اختیار دارید، بیشترین بهره وری را حاصل کرده و طوری گیاهان را کنار هم قرار دهید که از تمام فضای باغچه به طور کلی استفاده کامل برده شود.

این در حالی است که شما می توانید در یک طراحی فضای سبز باغچه آپارتمانی، به جای متکی بودن بر بوته و نهال، تنها به گل کاری روی بیاورید و به این شکل فضای سبز باغچه منزل را رونق ببخشید.

بهترین طراح ویلا در ایران
مشاهده

معمولا در باغچه های کوچک منازل و یا باغچه های آپارتمانی که در بالکن قرار می گیرند،  بحث کاشت تنها روی گل کاری متمرکز شده و به این شکل علاوه بر به دست آوردن جلوه ای زیبا، فضای باغچه نیز به سادگی مورد رسیدگی قرار می گیرد و شما همیشه قادر به کاشت گل های جدید و تعویض سبک آرایش باغچه خواهید بود.

طراحی فضای سبز باغچه ویلا

اما در طراحی فضای سبز باغچه ویلا، اوضاع کمی متفاوت است و غالبا شانس آن را دارید که باغچه مورد نظر خود را در مساحت بزرگتری ایجاد کرده و از گل و گیاهان بیشتری نیز در آن استفاده کنید. با توجه به سطحی از خاک در حیاط ویلا در اختیار شما بابت احداث باغچه قرار می گیرد، می توانید مرزبندی و جزیره سازی داشته و گل و گیاهان مورد نظر خود را در هر بخش از آن جای دهید. در چنین باغچه ای دیگر نیازی نیست که تنها به کاشت گل های رنگارنگ  اکتفا کرده و می توانید به سراغ بوته کاری و حتی کاشت نهال درخت های مختلف بروید. با توجه به مساحت باغچه حیاط ویلا و در نظر گرفتن میزان سازگاری گل و گیاهان مختلف با یکدیگر، هر گونه کاشتی در فضای باغچه های بزرگ، امکان پذیر خواهد بود.

نقش رنگ در طراحی فضای سبز
مشاهده

طراحی فضای سبز باغچه 

طراحی باغچه خانه یا ویلا سبب جاری شدن حس طراوات و سرزندگی در محیط می شود این کار را به تیم حرفه ای باغ ایرانی بسپارید.

تفاوت های طراحی فضای سبز باغچه منزل و ویلا

  • در طراحی فضای سبز باغچه منزل، معمولا فضایی محدود در اختیار داریم، اما در طراحی فضای سبز باغچه ویلا به خاک بیشتری برای ایجاد باغچه دسترسی خواهیم داشت.
  • در طراحی باغچه منزل، معمولا ناچار به کاشت گل های مختلف هستیم و استفاده از نهال درخت کمتر امکان پذیر خواهد بود، اما در باغچه های ویلایی، می توان با توجه به وسعت در اختیار، انواع و اقسام نهال ها و بوته های مختلف را نیز تحت کشت قرار داد.
  • رسیدگی به باغچه منازل، کمتر تخصصی بوده و معمولا به وسیله خود افراد قابل انجام است و شاید بتوان آن را بخشی از سرگرمی های روزمره قلمداد کرد. به ویژه باغچه های آپارتمانی به این شکل مورد رسیدگی قرار می گیرند، اما در خصوص باغچه های ویلایی و با توجه به نوع گیاهانی که در آن ها کاشته شده است، رسیدگی کمی تخصصی تر بوده و در بیشتر مواقع لازم است که حداقل سالی یکبار کارشناس گل و گیاه برای رسیدگی به وضعیت خاک، وضعیت گیاهان حضور پیدا کرده و دخالت های لازم جهت تقویت و رسیدگی به باغچه بزرگ ویلا را داشته باشد.
  • در بحث تزیینات باغچه های منزل یا آپارتمانی، وسعت چندانی برای مانور دادن وجود ندارد و شاید تنها بتواند از سنگریزه های مختلف برای تزیین کمک گرفت، اما در یک باغچه ویلای بزرگ، شما می توانید از نیمکت گذاری، نورپردازی های سنگین و جذاب و غیره استفاده کرده و فضای باغچه خود را به مراتب زیباتر و پرجلوه تر سازید. این چیزی است که درست با مساحت تحت اختیار باغچه در ارتباط است و هر چه فضای بیشتری در اختیار داشته باشید، امکان تزیینات اضافی در آن بیشتر شده و بهتر می توانید فضایی زیبا و جذاب خلق کنید.
بررسی سبک تلفیقی در ویلا سازی
مشاهده

سخن پایانی

شما چه تفاوت هایی بین طراحی فضای باغچه منزل و ویلا می بینید و چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ نظریات و ایده های خود را در این خصوص با ما و دیگر خوانندگان وبلاگ در میان بگذارید.

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370