خدمات طراحی فضای سبز

خدمات طراحی فضای سبز

اگر تصمیم به اجرای فضای سبز خصوصی یا عمومی گرفته باشید، پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که طراحی فضای سبز و اجرای آن، در شکل حرفه ای حتما باید به وسیله دریافت مشاوره از متخصصان این حوزه و اجرای آن توسط آن ها پیش رود. به این منظور با دریافت خدمات طراحی فضای سبز و مشاوره های مربوط به آن، می توانید از صفر تا 100 ماجرا را به شکلی موثر و قابل قبول پیش ببرید.

اگر می خواهید نسبت به خدمات طراحی فضای سبز و حواشی مربوط به آن اطلاعات کاملی به دست بیاورید، در ادامه با ما همراه باشید.

خدمات طراحی فضای سبز

خدمات طراحی فضای سبز شامل مراحل و موارد زیر می شود:

  • اندازه گیری و بررسی ابعاد فضا
  • سنجش پتانسیل های محیط در خدمات طراحی فضای سبز
  • انتخاب و پیشنهاد گیاهان و گل ها
  • تصیم گیری نسبت به شکل کاشت و الگوبندی آن در خدمات طراحی فضای سبز
  • ارائه دستورالعمل های رسیدگی به فضای سبز
  • طراحی و اجرای نورپردازی در خدمات طراحی فضای سبز
  • رسیدگی های دوره ای در صورت نیاز

اندازه گیری و بررسی ابعاد فضا

در تمام پروژه های ایجاد فضای سبز، فارغ از ابعاد و فضای تحت اجرا، باید اندازه گیری اصولی صورت بگیرد. هر اقدام و تصمیمی پیش از اندازه گیری های ابتدایی، محکوم به شکست خواهد بود. توجه داشته باشید گل و گیاهان انتخابی را نمی توان به شکل کاملا تصادفی در فضای مورد نظر کاشت. در این صورت در مدت زمانی کوتاه با مشکلات زیادی در این حوزه روبرو خواهید شد. مشکلاتی که هر یک می توانند به نوعی چیدمان ابتدایی را بر هم ریخته و هزینه های صرف شده را باطل کنند. از این رو تیم های حرفه ای اجرای فضای سبز، پیش از هر اقدامی نسبت به اندازه گیری محیط و بررسی ابعاد فضا به لحاظ تابش نور خورشید، جریان هوا، ساختمان ها و بناهای اطراف، میزان بارش و غیره می پردازند. بدیهی است که اجرای یک فضای سبز در جنوب کشور و اجرای الگوی مشابهی از آن در شمال کشور، میسر نخواهد بود و به لحاظ پتانسیل های جغرافیای، حتما تفاوت هایی بین این دو وجود خواهد داشت. از این رو لازم است که پیش از طراحی ابتدایی و اجرا، چنین بررسی هایی به صورت حرفه ای و مطابق با اصول انجام پذیرد.

بررسی سبک تلفیقی در ویلا سازی
مشاهده

سنجش پتانسیل های محیط در خدمات طراحی فضای سبز

کاری که پس از این مرحله توسط تیم طراحی فضای سبز انجام می شود،  سنجش پتانسیل های محیط است. این پتانسیل ها شامل وضعیت خاک و میزان مرغوب بودن یا ضعیف بودن آن می شود. همین طور در این شرایط باید وضعیت جغرافیایی نیز برای گیاهان مختلف بررسی شود. برخی از گیاهان و نهال های گرمسیری، قابلیت کاشت در شرایط جغرافیایی سردسیر را ندارند و بالعکس برخی از گیاهان تاب قرار گرفتن در محیط های جغرافیایی گرم و خشک را نداشته و خیلی زود به پژمردگی می رسند. از این جهت تیم کارشناسی به خوبی وضعیت محیط را بررسی کرده و بر مبنای آن ها الگو و مرزبندی برای انتخاب گل و گیاهان در مراحل بعدی چیده می شود.

خدمات طراحی فضای سبز

انتخاب و پیشنهاد گیاهان و گل ها

در این فاز، نهال های مختلف، گیاهان و گل های مورد نظر برای کاشت در محوطه انتخاب شده و تعداد و انبوهی یا پراکندگی آن ها تعیین می شود. دقت داشته باشید که باز بسته به موقعیت جغرافیایی، وضعیت خاک و شرایطی که مشتری ترسیم کرده است، انتخاب و پیشنهاد گیاهان و گل ها انجام خواهد شد. مشخص است که همیشه نمی توانیم چیزی درست مطابق با پیشنهاد و درخواست اولیه مشتری ارائه داده و در صورتی که مشتری نسبت به پتانسیل های فضا و الزامات گیاهان مختلف، آگاهی اصولی نداشته باشد؛ احتمالا درخواست ها و سلیقه وی، فاصله زیادی از واقعیت عملی ماجرا خواهند داشت.

پس از انتخاب و پیشنهاد گیاهان و گل ها، بهترین قیمت آن ها نیز از سوی خدمات دهنده ارائه می شود. توجه داشته باشید که هر یک از بذرها و نهال های مورد نظر باید از کیفیت مرغوب انتخاب شده و تفاوت بسیاری میان بذر و نهال های معمولی و با کیفیت نسبتا پایین و بذر و نهال هایی که از کیفیت مرغوب و نژاد اصیل انتخاب می شوند، وجود دارد. از این روی توصیه می کنیم که برای عدم هدررفت هزینه های خود، حتما در این خصوص نهایت وسواس و دقت را به خرج داده و به هیچ وجه برای صرفه جویی در هزینه ها به سراغ بذر و نهال های ارزان قیمت نروید. این چیزی است که غالبا برخی از افراد را به اشتباه انداخته و برای محدود کرده هزینه های ابتدایی خود به سراغ بذر و نهال های ارزان قیمت می روند و این باعث می شود که در نهایت پروژه فضای سبز آن ها، چیزی دور از ایده آل ها از کار دربیاید.

طراحی و ساخت ویلا در لواسان
مشاهده

تصیم گیری نسبت به شکل کاشت و الگوبندی آن در خدمات طراحی فضای سبز

بعد از آن که بذرها و نهال های مورد نظر برای کاشت در فضای سبز انتخاب شد، نوبت به انتخاب محل جایگیری آن ها از راه می رسد. در بسیاری از موارد امکان کاشت برخی از گیاهان کنار یکدیگر وجود ندارد و باید فاصله منطقی و استانداردی بین آن ها در نظر گرفت. همین طور زاویه تابش و شدت تابش نور خورشید نیز در شکل اصولی کاشت بذر و نهال مورد توجه قرار می گیرد و همه این نکات در کنار یکدیگر می تواند ضمانتی بر ماندگاری قابل قبول فضای سبز ایجاد شده باشد و هزینه ها و زحمات صرف شده در مرحله اجرا برای مدت زمان استاندارد باقی بماند.

ارائه دستورالعمل های رسیدگی به فضای سبز

مشخص است که هر موجود زنده ای به رسیدگی نیاز دارد و این موضوع در خصوص یک فضای سبز طبیعی نیز صدق می کند. به این شکل پس از اجرای کامل فضای سبز، دستورالعمل های مربوط به شکل رسیدگی به گیاهان مختلف از سوی مشاوران و عاملان اجرا به مشتری داده خواهد شد تا از آن پس به موقع نسبت به رسیدگی های لازم اقدام کند. این رسیدگی ها شامل هرس کردن، آبیاری و مانند آن ها می شود. به یاد داشته باشید که عدم ملاحظه هر یک از این موارد می توان آسیب های خفیف تا جبران نشدنی بر فضای سبز اجرا شده وارد کرده و باعث از دست رفتن چیزهایی که به دست آورده ایم شود.

اصول طراحی باغچه
مشاهده

طراحی و اجرای نورپردازی در خدمات طراحی فضای سبز

از این ها گذشته طراحی و اجرای نورپردازی نیز فوق العاده حائز اهمیت است. برخی از گروه های ارائه دهنده خدمات طراحی فضای سبز، در بسته های خود خدمات طراحی و اجرای نورپردازی را نیز ارائه می دهند و در برخی موارد دیگر باید برای این گونه خدمات به سراغ شرکت های ارائه دهنده خدمات نورپردازی بروید.

رسیدگی های دوره ای در صورت نیاز

در پایان نیز شما می توانید از رسیدگی ها و بازبینی های دوره ای تیم ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرای فضای سبز بهره مند شده و به این شیوه نگهداری بهتری از آن چه ایجاد شده، به عمل آورید.

این مرحله نیز اهمیت بسیاری دارد، زیرا به دلایل زیادی ممکن است که مشکلات پیش بینی شده یا پیش بینی نشده بعدی برای فضای سبز اجرا شده به وجود آید. از این جهت تعیین زمان های رسیدگی های دوره ای و یا حتی درخواست رسیدگی خارج از این زمان، باعث می شود که اشکالات و مشکلات به وجود آمده با کمترین هزینه و به شکل حرفه ای برطرف گشته و به ساختار قبلی خود بازگردد.

سخن پایانی

شما چه انتظاراتی از خدمات طراحی فضای سبز دارید و همین طور در گذشته چه تجربه ای از دریافت این خدمات را پشت سرگذاشته اید؟ ایده ها و تجربیات خود را در بخش نظریات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت (ARUP) مراجعه کنید. 

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید post

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • بهنام کریمی

    خیلی عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370