خرید و فروش نهال گرمسیری

خرید و فروش نهال گرمسیری

نهال گرمسیری شامل انواع درختان در یک طیف گسترده می شود که عموما کاربردهایی گوناگون داشته و از درختان میوه تا درختان زینتی کارایی دارند. برخی از این نهال های در زمینه غذایی معنا داشته و برخی دیگر شکل کاربری پایداری محیط زیست را دارا هستند. به طور کلی خرید و فروش نهال می تواند در شاخه های اقتصادی، صادرات، ایمنی غذایی و غیره جلوه پیدا کند. بسته به این که چه منظوری از کاشت نهال گرمسیری داشته باشید، شاخه فروش آن به شما پیشنهاد خواهد شد.

نکات خرید و فروش نهال گرمسیری

نهال درخت های گرمسیری را باید در گروه های میوه هایی چون موز، آناناس، انبه، پاپایا، نارگیل، زیتون و مانند آن ها بدانیم. جالب است بدانید که برخی از کشورهای جهان، بخشی از اقتصاد خود را بر پایه تولیدات مبتنی بر این برداشت های میوه اداره می کنند. به طور مثال همان طور که می دانید تولید موز در کشورهایی که مزارع زیادی را زیر کشت نهال و درختان این میوه گرمسیری دارند، اهمیت زیادی داشته و واردات و صادرات آن در شکل گسترده ای انجام می شود. همین موضوع در خصوص نارگیل و آناناس و حتی انبه نیز صدق می کند.

اصول و نکات مهم طراحی فضای سبز با آلاچیق
مشاهده

همین طور میوه های دیگر چون گواوا، تمبر هندی، شریفه، جک فروت، پشن فروت، چیکو و … نیز در شمار میوه های گرمسیری قرار می گیرند.

خرید و فروش نهال گرمسیری 

برای خرید انواع نهال گرمسیری و خاص با تیم تخصصی باغ ایرانی تماس بگیرید .

 

حال در صورتی که مایل به خرید و فروش نهال گرمسیری باشید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کشت چنین نهال هایی باید مطابق با شرایط آب و هوایی گرمسیری بوده و قادر به کشت آن ها در شرایط دیگر نخواهیم بود. به این ترتیب پیش از تصمیم به خرید نهال گرمسیری و مراجعه به مراکزی که در زمینه فروش نهال گرمسیری فعال هستند، لازم است که نوع خاک، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و غیره توسط کارشناس متخصص در این زمینه بررسی شده و سپس نسبت به آن ها تصمیم گیری اتخاذ شود.

محصولات نهال های گرمسیری در شرایط آب و هوایی مرطوب و گرم رشد داشته و می توانند بهترین بازدهی را داشته باشند. در کشور ما، بخش های جنوبی بعضا قابلیت و پتانسیل کاشت نهال های گرمسیری را دارند، اما با این همه باید بررسی های لازم در این خصوص صورت بگیرد و نمی توان به صورت قطعی و صرف در این مورد نظر داد.

طراحی محوطه ویلا و اصول مهم
مشاهده

حتی در زمینه خرید و فروش نهال گرمسیری در بین نهال های مختلف نیز تفاوت هایی وجود دارد و ممکن است شرایط کاشت دو نهال مختلف، کاملا از یکدیگر مجزا باشد. به این صورت شما نمی توانید حتی به صرف آن که موقعیت جغرافیایی باغ یا باغچه مورد نظرتان منطبق بر شرایط آب و هوایی گرمسیری است، نسبت به خرید بی تحقیق و بدون کارشناسی نهال گرمسیری اقدام نمایید. در غیر این صورت باید امکان این را در نظر داشته باشید که هزینه و انرژی که برای کاشت و رسیدگی به نهال صرف می کنید، بلا اثر مانده و نتیجه بخش نباشد. از این روی توصیه می کنیم که حتما پیش از انتخاب و خرید نهال گرمسیری، تمامی تحقیقات لازم در خصوص شرایط کاشت و محیط لازم و همین طور رسیدگی های لازم پس از آن را صورت داده و با یک متخصص در این حوزه مشورت کامل داشته باشید.

تنها در این شرایط است که می توانید از موفقیت آمیز بودن پروژه کاشت نهال گرمسیری اطمینان داشته و در صورت تمایل به تعداد بالا از این نوع نهال ها را خریداری کرده و یک باغ کامل را برپا نمایید.

طراحی و ساخت ویلا کوچک در باغ
مشاهده

کلام آخر

در حال حاضر کشت انبه در کشور ما رونق داشته و در شهرهایی چون جیرفت، هرمزگان و اطراف آن ها، باغات انبه وجود دارد. در حقیقت استان هرمزگان بیشترین مساحت تحت کشت انبه را دارد و به نظر می رسد که پتانسیل های لازم برای افزایش کشت این میوه گرمسیری را نیز داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت (GardenIsta) مراجعه کنید.

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370