طراحی فضای سبز رستوران سنتی

طراحی فضای سبز رستوران سنتی

به طور خاص رستوران های سنتی دارای فضای سبز هستند و به نوعی نمی توانیم رستوران های سنتی را از فضای سبز و حداقل یک باغچه جدا بدانیم. از این جهت اگر قصد راه اندازی رستوران سنتی و یا حداقل تغییر دکوراسیون آن را دارید، توصیه می کنیم که به تکنیک های طراحی فضای سبز رستوران سنتی توجه داشته و در نظر داشته باشید معمولا این گونه رستوران ها تلفیقی از فضای سنتی و مدرنیته را در خود جای داده اند. تجهیز رستوران با تخت های مخصوص، تفکیک فضاها به طوری که حریم خصوصی مشتریان حفظ شود و امکانات حرارت و برودتی که بتوان از آن ها در کلیه فصول استفاده نمود. حال ما آنها را گام به گام برای شما ارائه خواهیم داد.

بدیهی است که طراحی فضای سبز رستوران سنتی تا حدود زیادی با طراحی باغ و باغچه تفاوت دارد و نمی توان به طور کلی این دو مورد را منطبق بر یکدیگر دانست. بنابراین در این جا بر آن هستیم تا به معرفی اصول و تکنیک های طراحی فضای سبز رستوران سنتی بپردازیم و حال و هوای آن را دنبال کنیم.

اصول طراحی فضای سبز رستوران سنتی

فضای سبز رستوران سنتی یک برداشت بصری از نگاه افراد به محیط یک رستوارن خواهد بود. باید به این نکته توجه داشت که مشتری در وهله اول کیفیت غدای رستوران را مد نظر قرار داده سپس به فضای سبز آن اهمیت می دهد. ابتدا می بایست دقیقا ببینیم قصد ایجاد کردن چه بناهایی داریم بعد آن ها را جا نمایی کنیم. بهتر از کل محوطه را مثل یک بوم نقاشی سبز در نظر بگیریم یعنی برای بستر کار از چمن کاری کامل استفاده کنیم. سپس می توانیم با ایجاد راه و محل تردد بصورت سنگ فرش مسیری برای تردد مشتریان ایجاد نمائیم که صدمه کمتری به فضای سبز رستوران وارد شود. می توانیم از درختانی مانند بید مجنون، درختان افرا استفاده نمائیم. به طور کلی طراحی فضای سبز رستوران سنتی باید با در نظر گرفتن اجزای قطعی آن چون نیمکت ها صورت بگیرد و نمی تواند طراحی فضای سبز را بدون توجه به این موارد پیش برد.

اندازه گیری فضا

پیش از هر چیزی نیاز به اندازه گیری فضا خواهیم داشت و بدون در نظر گرفتن این فاکتور، پیاده سازی سایر بخش های فضا غیرممکن خواهد بود. برای اندازه گیری اصولی فضای تحت فضاسازی، به یک متخصص نیاز خواهد بود و کمتر می توان به اندازی گیری شخصی متکی بود. در حقیقت اگر قرار است فضاسازی در محوطه رستوران سنتی به شکل حرفه ای انجام بگیرد، لازم است که از همان ابتدای کار همه چیز اصولی پیش برود.

محوطه سازی باغ با کمترین هزینه
مشاهده

قبل از اجرای محوطه سازی باید در نظر بگیرید که قصد ایجاد چه مکان هایی داریم مانند:

ساخت آلاچیق برای دورهمی های دوستانه، ساخت فضای خصوصی با گذاشتن تخت و محصور کردن آن، ایجاد ابدارخانه و محلی برای بازی کودکان، این ها ما را مجبور به اندازه گیری دقیق فضا و داشتن نقشه مناسب جهت اجرا می نماید.

تعبیه محل تخت ها و نصب امکانات

جا نمایی تخت ها باید بدین صورت باشد که در دورترین و دنج ترین فضای باغ قرار بگیرند. چون معمولا کسانی که از تخت ها استفاده می کنند به دلیل تعداد کم از فضاهای دنج تر استقبال بیشتری می نمایند. بعد از جا نمایی تخت ها می بایست برای آن ها امکانات حداقلی در نظر بگیریم: ایجاد فضای راحت با گذاشتن فرش یا قالیچه مناسب و بالشت و پشتی و …

برای لم دادن و استراحت کردن، امکانات برای فصول سرد مانند کرسی یا بخاری ذغالی یا برقی بصورت سنتی و یا با نصب یک کولر گازی دو منظوره خیالمان را بابت سرد و گرم فضا راحت نماییم. در نظر داشته باشید که محل قرار گرفتن تخت ها و نیمکت های رستوران سنتی باید با فاصله معنی دار و منطقی از یکدیگر باشد تا میهمانان رستوران احساس معذب بودن نکرده و به راحتی در تخت های رزرو شده خود، جای بگیرند.

طراحی فضای سبز رستوران سنتی

گل کاری در طراحی فضای سبز رستوران سنتی

برای گل کاری  محوطه باغ رستوران سنتی می بایست چند نکته را در نظر داشت. ابتدا باید در نظر بگیریم از گل هایی استفاده شود که عمر بالاتری دارند. اگر چه به هر صورت رسیدگی به فضای سبز محوطه رستوران سنتی نیز باید در فهرست کارهای رستوران قرار بگیرد، اما به کار بردن گل های با طول عمر بالاتر موضوع را برای شما ساده تر خواهد ساخت.

ما در اینجا تعدادی از آن ها را به شما معرفی می نماییم:

گل همیشه بهار که گیاهی یک ساله است، در اکثر روزهای سال و در روزهایی که خیلی سرد نباشد از ساعت حدود ۹ صبح باز می شود و تا ساعت ۵ بعد از ظهر به این حالت باقی خواهد ماند.. نارنجی کلاسیک و زرد روشن از شاخصه‌ های رنگ گل برگ ‌های گل همیشه بهار است.

ساخت ویلا با سازه سبک
مشاهده

گل سینره با رنگ‌ های تند، درخشان و متنوعی که دارد، می‌ تواند زیبایی خاصی به باغ بخشیده و یا در گلدان هایتان ایجاد کند. این گل قادر است تا بیش از ۶۰ سانتی‌ متر رشد کرده و ظاهری پرجلوه داشته باشد. گل سینره دارای رنگ ‌هایی چون: سفید، صورتی، قرمز، آبی، ارغوانی و بنفش دیده می شود.

گل خربق دارای شکوفه‌ های زیبایی در فصل زمستان و بهار است و بیشترین گل دهی آن به این فصول مربوط می شود. گل‌ های خربق به شکل فنجانی دیده می شوند که گاها به سمت روبرو و یا به سمت پایین رشد می‌ کنند. گل‌های این گیاه از رنگ سفید و سبز به رنگ ‌های صورتی و قرمز و حتی بنفش تیره تبدیل می‌شوند.

البته باید در نظر داشته باشیم محیط گلکاری ما در فضای محصور باشد که آسیبی به گلها نرسد. میتوانیم آنها را با ایجاد  حصار ، محصور کنیم و یا با ایجاد یک برکه مصنوعی فضایی ایجاد کنیم که آسیب کمتری به محوطه گلکاری ما برسد.

نورپردازی در طراحی فضای سبز رستوران سنتی

یکی از ارکان هر گونه دیزاینی نور پردازی است. ما باید در نورپردازی به این نکات توجه داشته باشیم:

الف : انواع نور برای نورپردازی

·       نور پردازی فضای ورودی، پارکینگ ها، پیاده روها و کلا برای مناطق خاص است.

·       نور پردازی محوطه با تیر های برق مانند ستون های درب ورودی یا محوطه ها.

·       نور پردازی فضا به صورتی که نماهای ایجاد شده مانند ساختمان اصلی یا آلاچیق ها را در بر گیرد.

·       نور پردازی با نور افکن که به طوری که در یک فضای تاریک بتابد و امتداد نور به تاریکی برسد.

·       نور پردازی در برکه و حوضچه مصنوعی

·       نور پردازی با لامپ های LED  به صورت مخفی و فضای بصری ما را جذاب تر می نماید.

ب : شیوه ی نورپردازی

درباره شیوه نور پردازی می توانیم بحث را بسیار فراتر نهیم. ولی در این مقال سعی داریم به آن نپردازیم پس پیشنهاد می کنیم در این زمینه از شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می نمایند درخواست مساعدت کنید.

اصول طراحی باغچه
مشاهده

طراحی فضای سبز رستوران سنتی

تعبیه آبنما در طراحی فضای سبز رستوران سنتی

برای ایجاد  آبنما ما چند راهکار داریم . می توانیم در وهله اول با ایجاد یک برکه مصنوعی و ایجاد آبنما کار را تمام کنیم. اما راه دیگری هم هست که اگرچه ممکن ایت هزینه ما در اجرا بالا ببرد ولی زیبایی خاصی به محوطه ما می دهد. باید با ایجاد یک نهر از یک طرف باغ به طرف دیگر آن و با ایجاد مسیر و برکه و آبشار هم فضای بصری مناسبی با مسیر سنگچین درست کنیم و در نظر داشته باشید که صدای نهر آب چقدر می تواند دلنواز باشد.

می توان با پیوند فضای سنتی و مدرن آبنما و نهر های زیبایی را به راحتی در باغ رستوران خود پیاده سازی نمود.

در پایان

در انتها لازم به ذکر است که برای طراحی و اجرای فضای سبز یک باغ رستوران بهتر از اشخاصی که در این زمینه دارای تجربه می باشند استفاده و از آن ها مشاوره بگیرید.

ضمنا هستند شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند و دارای مدارک عالی در زمینه دیزاین و طراحی هستند و بهتر است برای اجرای یک کار اصولی از آن ها کمک گرفت. همه این موارد برای آن است که با صرف هزینه به صورت یک جا بهترین اجرا را داشته باشید. لازم به ذکر است که با ایجاد فضایی مناسب زمینه را برای استفاده مشتریان خود فراهم آورده و می توانید بالاترین بهره برداری مالی را داشته باشید. در حقیقت همگی قائم بر این مورد هستیم که هدف از برپایی رستوران سنتی جذب مشتری و فروش غذا است، بنابر این لازم است که در حد امکان فضای آن در جذب مشتری تاثیرگذار باشد.

طراحی مناسب فضای بصری باغ رستوران سنتی خوب بهترین تبلیغ بعد از کیفیت غذای رستوران می باشد و یکی از ارکانی است که می تواند کمک شایانی در زمینه برند شدن رستوران شما نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • محمدتقی سالاری

    نویسنده این متن کیه؟

    پاسخ
  • امیر فاطمی

    عاااااااااااالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370