فرم های طراحی فضای سبز

طراحی فرم های مختف طراحی فضای سبز

فرم های طراحی فضای سبز تابعی از عوامل مختلف است که تجمیع آن ها کنار یکدیگر می تواند یک طرح نهایی را به همراه داشته باشد. در صورتی که بخواهید بهترین طراحی فضای سبز را داشته باشید باید هر یک از این فاکتورها با پتانسیل های موجود در مساحتی که برای ایجاد و طراحی فضای سبز در اختیار گرفته اید، مطابقت داشته باشد. در واقع نمی توانیم انتظار داشته باشیم که در یک محوطه با موقعیت جغرافیایی سردسیر، فضای سبزی گرمسیری طراحی و اجرا کنیم و همه چیز نیز خوب پیش برود.

گو این که در نقاطی از جهان چنین اتفاقی می افتد و با استفاده از مصنوعی سازی محیط جغرافیایی، گونه های فضای سبز مغایر با محیط، طراحی و اجرا می گردد. اما در ساختارهای معمولی و طراحی و اجرای فضای سبز روتین، چنین چیزی را نداریم.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم فرم های طراحی فضای سبز از چه قوانین پیروی می کنند.

منظور از فرم های طراحی فضای سبز

فرم های طراحی فضای سبز پیش از هر چیزی به ساختار محوطه و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارند. بسته به این که زمین تحت اختیار شما چه وضعیت هندسی داشته، دارای شیب باشد یا زمینی کاملا صاف به نظر برسد. همین طور آب و هوای منطقه چگونه است و دارای چه شرایطی پیش بینی می شود. این ها همگی در طراحی فضای سبز و انتخاب فرم آن تاثیرگذار هستند. اگر بخواهید فضای سبزی که طراحی می کنید، ماندگاری قابل توجهی داشته و در حالت خود باقی بماند، لازم است که حتما این موارد را در بدو امر در نظر بگیرید.

طراحی تاسیسات ویلا
مشاهده

طراحی فضای سبز

پس از آن شما می توانید فضای سبز را به حالت گسترده و کاشت کاملا تصادفی طراحی کرده یا برای آن فرم طراحی جزیره ای در نظر بگیرید. در هر دو وضعیت باید الگوی کاشت گل و گیاهان، بذر و نهال ها مطابق با طرحی که در نظر گرفته اید، انجام شده و در هر حالت محل قرارگیری کاشت های یکدست مشخص شود. به طور مثال اگر می خواهید بخشی از فضای خود را تنها چمن کاری کنید، این بخش باید در نقشه طراحی فضای سبز شما مشخص شده باشد. به این ترتیب می توانید فضای سبز را به گونه ای منظم و کاملا مطابق با ایده و طرح اولیه، ایجاد کنید.

طراحی فضای سبز

گل کاری فضای سبز، نوعی از فرم های طراحی فضای سبز است که اتفاقا طرفداران زیادی دارد. در این الگو از گل های زیادی برای ایجاد فضای سبز استفاده می شود و حجم گسترده ای از محیط به گل کاری در ردیف های رنگی متنوع اختصاص می یابد. اما چیزی که در خصوص فرم طراحی همراه با گلکاری زیاد باید به آن توجه کنید، رسیدگی بیشتر در چنین فضای سبزی است. زمانی که حجم زیادی گلکاری به کار می گیرید، رسیدگی به آن ها نیازمند توجه و زمان بیشتری بوده و احتمالا طول عمر جلوه فضای سبز شما نیز کوتاه تر از زمانی خواهد بود که بیشترین حجم آن را به کاشت گیاهان و درخت و بوته های سرسبز اختصاص دهید. طول عمر گل کوتاه تر است و نیاز به تجدید کاشت، زودتر اتفاق می افتد.

فروش نهال خاص
مشاهده

انواع فرم طراحی فضای سبز

سخن پایانی

به هر ترتیب برای انتخاب فرم دلخواه طراحی فضای سبز باید پتانسیل های موجود را در نظر گرفته و نیز سلیقه و خواست مشتری نیز تاثیرگذاری مستقیم خواهد داشت. تیم های حرفه ای طراحی و اجرای فضای سبز، با دریافت ایده های مشتری و سلیقه وی، طرح های ممکن را ارائه داده و در نهایت بهترین طرح از میان آن ها مطابق پسند مشتری انتخاب شده و طراحی واجرا مطابق با آن پیش خواهد رفت.

 

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مجتبی پناهی

    حرف نداشت کارتون واقعا. حرفه ای

    پاسخ
  • قاسم رنجبر

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370