محوطه سازی ویلا سنتی

طراحی حیاط سنتی

اگر تصمیم دارید ویلای خود را به شکلی متفاوت و سنتی محوطه سازی کرده و جلوه ای خاص برای آن به وجود بیاورید، لازم است که فاکتورهای لازم در محوطه سازی ویلا سنتی را رعایت کرده و در نهایت دنیایی مطابق با آن خلق کنید.

باید دید در یک محوطه سنتی چه المان هایی قرار گرفته و چطور از رنگ و عناصر بهره برداری می شود. کافی است یک رستوران سنتی را در نظر آورید. در این رستوران چه عناصری می تواند قرینه سازی با فضای سبز داشته باشد؟ محوطه سازی ویلا سنتی نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد.

در ادامه با ما همراه باشید.

محوطه سازی ویلا سنتی چطور انجام می شود؟

برای محوطه سازی ویلا سنتی باید از گل و گیاهان به شکلی استفاده کنید که جلوه فانتزی به خود نگیرند. در این حالت کاشت گل های آن چنان رنگارنگ خیلی مناسب نخواهد بود و بیشتر ترجیح می دهیم که از پیچک ها و درخت های میوه تا حد امکان استفاده شود. کاشت درخت های میوه نه تنها زیبایی باغ را به سمت جلوه سنتی خواهد برد، بلکه باعث می شود تا حال و هوای ویلای شما نیز جذاب تر و دوست داشتنی تر باشد.

نورپردازی فضای سبز | تاثیرات و نکات مهم
مشاهده

تصورش را بکنید؛ قدم زدن در حیاط ویلا در حالی که در گوشه و کنار آن شاخه های خمیده گیلاس دیده می شود یا برگ های مو آویزان هستند، تا چه اندازه جذاب خواهد بود. به همین شکل می توانید دست خود را دراز کرده و یک انجیر از شاخه درخت آن بکنید.

به هر ترتیب به جز این موارد، کاشت درخت های میوه، بهترین ایده برای طراحی فضای سبز در یک محوطه سنتی در ویلا خواهد بود.

اما سایر المان ها، چگونه باید باشند؟

برای محوطه سازی ویلا سنتی باید حتما از المان هایی چون تخت چوبی یا نیمکت های چوبی عریض، حوض با فواره که با کاشی های آبی رنگ پوشانده شده باشد و مواردی چون آن ها استفاده کنید. اضافه کردن یک تاب هم می تواند فضای محوطه ویلای شما را به شکلی سنتی و در عین حال تفریحی همراهی سازد.

محوطه سازی سنتی

طراحی فضای سبز سنتی

برکه در محوطه سازی سنتی

طراحی حیاط ویلا سنتی

تخت های چوبی سنتی

در محوطه سازی های جدید به فکر ساخت آلاچیق هستیم، اما برای محوطه سازی سنتی، بهتر است به جای تعبیه آلاچیق، از تخت های چوبی استفاده شود. تخت های چوبی در هر جایی که قرار بگیرند، بسیار راحت جلوه سنتی را ایجاد خواهند کرد. این چیزی است که در هر قالبی از فضاسازی و محوطه سازی می توان در نظر گرفت و همیشه اثرگذاری خود را خواهد داشت.

طراحی داخلی ویلا
مشاهده

محوطه سازی ویلا و باغ در انواع سبک های طراحی فضای سبز توسط تیم متخصص باغ ایرانی انجام می گیرد. جهت مشاوره با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

حوض یا حوضچه

به جز آن اضافه کردن یک حوض، حتی در سایزی کوچک در محوطه سازی ویلا ، به جلوه سنتی آن کمک زیادی می کند. در شرایطی که فضای باز ویلای شما، گنجایش کافی داشته باشد، خوب است که از حوضی بزرگتر استفاده کرده و فواره ای پر آب نیز به آن اضافه نمایید. اما اگر با یک فضای محدود هم روبرو هستید، حتما یک حوضچه کوچک را در نظر گرفته و فواره ای هر چند کوچک در مرکز ثقل آن قرار دهید. این حوض باید به رنگ آبی فیروزه ای، درست مانند چیزی که در تصاویر قدیمی و سنتی می بینیم، باشد.

جوی آب روان

اگر فضای ویلای شما به حد کافی پتانسیل های لازم را دارد، تعبیه جوی آبی که از یک مسیر خاص برخوردار بوده یا در چرخه ای برگشت پذیر، قرار داشته باشد، فوق العاده خواهد بود. این درست همان چیزی است که در قصرهای دوران قاجار یا پیش از آن می بینیم و اگر بتوانید آن را به فضای سبز ویلایی خود اضافه کنید، چیزی خاص و چشم نواز به وجود آورده اید. به این شکل نشستن روی تخت های محوطه ویلا، به مراتب جذاب تر خواهد بود و تماشای جاری شدن آب در این جوی و شنیدن صدای آن، احساسی بی نظیر خلق می کند.

تکنیک طراحی نمای ویلا
مشاهده

سخن پایانی

شما چه فاکتورهای دیگری را برای محوطه سازی ویلا سنتی می شناسید یا در تخیلات تان قرار دارند؟ این موارد را با ما و دیگر کاربران وبلاگ در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • پرویز فرهادی

    این مطلب حرف نداشت

    پاسخ
  • حسن داوودی

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370