طراحی ویلای کوهستانی

طراحی ویلای کوهستانی

معمولا عادت داریم که ویلاها در مناطق جغرافیایی با داشتن طبیعتی زنده تر برپا شده و طراحی ویلای کوهستانی یکی از جذاب ترین مدل های طراحی ویلا محسوب می شود. در حقیقت مناطق کوهستانی دارای جذابیت زیادی هستند و داشتن یک ویلا در چنین مناطقی، باعث می شود که بتواند فرصتی عالی برای گشت و گذار در این مناطق داشته و از آب و هوای عالی این مناطق برخوردار شوید. با ساخت ویلا در مناطق بکر کوهستانی، فرصتی عالی برای نفس کشیدن در فضای آزاد و بدون هیچ گونه آلودگی را خواهید داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره طراحی ویلای کوهستانی بیشتر بدانیم.

طراحی ویلای کوهستانی چطور انجام می شود؟

یکی از چالش های اصلی که برای طراحی ویلاها در مناطق کوهستانی، تجربه خواهید کرد؛ شیب دار بودن زمین در این مناطق است. در واقع با نزدیک تر شدن به کوهپایه ها، این شیب زمین شکل جدی تری به خود گرفته و حتما باید برای طراحی ویلا، این موضوع را مد نظر قرار دهید. از این روی باید حتما موضوع طراحی ویلا را به دست افراد حرفه ای و متخصص در این حوزه بسپارید تا طراحی ویلا در زمین های شیب دار به درستی انجام گرفته و هیچ گونه مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

پیمانکار ساخت ویلا
مشاهده

باید این موضوع را در نظر داشته که خاکبرداری در مناطق کوهستانی به شکلی متفاوت انجام شده و سهولتی که برای انجام این کار در زمین های صاف و معمولی وجود دارد، در چنین مناطقی کاملا متفاوت خواهد بود.

اما با عبور از این مورد که می توان آن را از معایب و چالش های ساخت ویلا در مناطق کوهستانی دانست، باید به مزایای این مدل ویلاسازی نیز اشاره کرد. با داشتن چشم اندازهای بی پایان و بسیار عالی در مناطق کوهستانی، این امکان وجود دارد که به راحتی با ساخت ویلا در این مناطق، چشم اندازهای فوق العاده ای را پیش روی خود داشته و از آن ها لذت ببرید. دریافت نور عالی و آب و هوای بی مانند در این مناطق از جمله مزایایی است که با داشتن یک ویلای کوهستانی، تجربه خواهید کرد.

فضاسازی در طراحی ویلای کوهستانی

فضاسازی در این سبک از ویلاسازی به سادگی صورت گرفته و شما می توانید با به کار بردن خلاقیت خود،  اقامتگاهی کاملا منحصر به فرد در این مناطق به وجود بیاورید. قطعا ایجاد فضای سبز در مناطق کوهستانی با شرایط متفاوتی روبرو بوده و نمی توانید همان گل و گیاهانی که در مناطق معتدل در یک فضای سبز به کار می برید را در این مناطق داشته باشید.

طراحی فضای سبز باغچه کوچک
مشاهده

اما با شناخت گیاهان سازگار با آب و هوای کوهستانی و گیاهانی که مقاومت عالی در برابر دمای پایین و برودت هوا دارند، امکان این وجود خواهد داشت که در مناطق کوهستانی نیز ایجاد فضای سبز متناسب را داشته باشید.

تذکر: در طراحی و ساخت یک ویلای کوهستانی، باید حتما به موقعیت زمین دقت کافی داشته باشید که در مسیر ریزش کوه یا هر گونه سیلاب و بهمن قرار نداشته باشد. از این جهت پیش از تصمیم گیری نهایی، لازم است که منطقه به این لحاظ مورد بررسی و شناخت و آنالیز افراد متخصص در این خصوص، قرار بگیرد. پس از آن می توانید به ساخت ویلا در یک منطقه زمین کوهستانی، اطمینان داشته و برای مراحل بعدی وارد فاز طراحی و اجرا شوید.

همین طور لحاظ کردن مسیر بادهای کوهستانی نیز بسیار حائز اهمیت است و مدل ویلاسازی باید به صورت باشد که در معرض پرتاب مستقیم بادها پروزش کوهستانی قرار نداشته و از این جهت در فصول سردتر سال، مشکلی پیش نیاید.

سبک طراحی ویلای کوهستانی

معمولا استفاده زیاد از سنگ های طبیعی در ساخت ویلاهای کوهستانی جایگاه قابل توجهی دارد. به طور مثال ساخت ویلای روستیک در این مدل، پرطرفدار بوده و به لحاظ استانداردهای موجود نیز تطابق زیادی با شرایط کوهستانی خواهد داشت. با این همه شما می توانید پس از دریافت مشاوره، مدل های دیگر ساخت ویلا را نیز در مناطق کوهستانی تجربه کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

نورپردازی فضای سبز | تاثیرات و نکات مهم
مشاهده

سخن پایانی

شما چه موارد دیگری را در خصوص طراحی و ساخت یک ویلای کوهستانی موثر می دانید که در بالا به آن اشاره نکرده باشیم؟ آیا ویلاهای کوهستانی جذاب تر هستند یا ویلاهای جنگلی؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید و برای گذراندن تعطیلات کدام یک از این نوع ویلاها، جذاب تر هستند؟

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ابراهیم شعبانی

    afarin matlab khobi bood

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370