طراحی ویلا مینیمال

طراحی ویلا مینیمال

اگر پیش از این درباره طراحی ویلا مینیمال نشنیده باشید، باید در ابتدا بگوییم که مینیمالیسم در واقع معنای حداقل گرایی می دهد و این مفهوم به شلی با مدرنیته در موازات قرار می گیرد. طراحی ویلا مینیمال با ساده گرایی همراه بوده و در طراحی آن، تنها به وجه های ضروری پرداخته می شود. طرفداران این سبک از طراحی ویلا، علاقه مند به ساده گرایی و طراحی ساده محوطه های مورد نظر خود بوده و از المان های لوکس فاصله می گیرند.

طراحی مینیمالیستی فضا را با محدودیت خود به رخ کشیده و این باعث می شود که افراد برای سکونت در چنین فضایی، جذابیت ساده ای را تجربه کنند.

مشخصات طراحی ویلای مینیمال

مشخصات طراحی ویلای مینیمال را می توان در قالب های زیر تعریف کرد.

استفاده از حجم های هندسی

در این سبک از طراحی ویلا، از حجم ها استفاده شده و در واقع فضا با این حجم های هندسی، شکل می گیرد. سطوح صاف و یکدست، بدون هیچ گونه المان الحاقی یا تزئیناتی شاخصه اصلی نمای مینیمال محسوب می شود. این سبک از معماری ویلا در میان ملل مختلف جهان، طرفداران خاص خود را داشته و طی سال های اخیر در کشور ما نیز به رونق رسیده است. در انتخاب متریال نیز محدودیت خاص این سبک از معماری ویلا دیده می شود؛ به این ترتیب که در غالب مواقع نباید بیش از دو متریال مختلف در ساخت ویلا به این سبک به کار رود. لازم به ذکر است که متریال رایج بتن به صورت اکسپوز یا پرداخت شده و سیمان سفید است.

طراحی شهرک مسکونی
مشاهده

پلان های باز

خصوصیت دیگر طراحی ویلای مینیمال، استفاده از پلان های باز با کمترین میزان به کار بردن دیوار و هر گونه ستون جداکننده است. تنها در شرایطی که ضرورت داشته باشد و سازه به لحاظ معماری نیاز داشته باشد، از مرزبندی و تیغه کشی در فضا استفاده خواهد شد. به این ترتیب فضاهای داخلی در سبک معماری مینیمال، کاملا به هم پیوسته و یکدست ایجاد شده و نوعی گستردگی در هم تنیده را به معرض نمایش می گذارند. نکته قابل توجه در اجرا این است که به علت نبود تزئینات و عناصر اضافی، باید دقت زیادی در اتصالات و جرئیات عناصر ساختاری به خرج داد تا ناب و خالص بودن فضا و کالبد دچار خدشه نشود.

بسیاری از مشتریان دنبال یک طراحی ساده و شیک هستند بنابراین طراحی ویلای مینیمال می تواند بهترین گزینه برای این دسته از عزیزان باشد.

جهت مشاوره و تکمیل اطلاعات خود با مشاوران باغ ایرانی تماس بگیرید.

09124682490

استفاده از سطوح شیشه ای

در ویلاهای مینیمال از سطوح شیشه خور به اندازه قابل توجهی استفاده شده و تا جایی که امکان داشته باشد، عنصر شیشه در این فضا جای می گیرد. چنین شفافیتی موجب حضور کمتر اجزای صلب و سنگین در فضا شده و حسی از گشودگی و سبکی را در فضا القا می کند.

خرید و فروش نهال گرمسیری
مشاهده

سادگی و صمیمیت

چیزی که در این سبک از ویلا سازی باید حتما در نظر داشت، سادگی و حداقل گرایی است. این عناصر باید در هر وجهی از فضا دیده شوند. سطوح مختلف در این فضا از جمله کف، دیوارها و سقف باید در حالتی کاملا ساده و بدون هیچ گونه کنج سازی و یا عناصر کاذبی به یکدیگر متصل شده و در خصوص لبه های اتصال نیز کاملا خشک باشند. این سادگی و حداقل گرایی باید در تمام بخش های ویلا چه فضا و نمای بیرونی و چه دکوراسیون داخلی دیده شود. از این روی توصیه می شود که چنین ساختاری را با طراح و دکوراتور داخلی ویلای خود نیز به اشتراک گذاشته و همین تناسب را پیش ببرید.

طراحی ویلای مینیمال در چند کلام ساده

طراحی ویلای مینیمال را می توان در چند عبارت ساده به شکل زیر خلاصه کرد:

سادگی در ساختار بیرونی و داخلی

دیوارسازی و ستون بندی بدون هیچگونه پیچیدگی و تزئینات خاصی

فضاهای گسترده دلباز و پر نور

جزئیات ساده بدون وجود دکوراسیون خاصی

به کار بردن متریال های محدود و عدم استفاده بیش از دو نوع متریال در ساختار سازه ویلایی

کلام آخر

در بالا توضیحاتی در خصوص طراحی ویلای مینیمال ارائه کردیم. به نظر می رسد که این سبک از طراحی ویلا، برای مساحت های کوچک تر، به مراتب مناسب تر بوده و بتوان بهترین بهره برداری از این فضا را در سبک طراحی مینیمال، به مرحله اجرا درآورد. شما چه نظری در این باره دارید؟ توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید و نظر آن ها را در این باره جویا شوید.

رنگ شناسی در دکوراسیون داخلی
مشاهده
5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سیدحسین حاتمی

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370