طراحی ویلا نمای رومی

طراحی ویلا نمای رومی

یکی از سبک های طراحی ویلا ، طراحی ویلا نمای رومی می باشد که دارای سبکی فوق العاده بوده و با ساختاری بی نظیر، به وجود می آورد. نمای رومی جدید و کلاسیک هر یک به شکلی می توانند جلوه ای خاص و تاثیرگذار خلق کنند. با در نظر گرفتن این واقعیت که طراحی نما نیز به همان اندازه طراحی داخلی ویلا، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تاثیرگذاری خود در به دست آوردن حسی عالی از فضا را برجای خواهد گذاشت؛ بهتر می توان درک کرد که چرا باید به این موضوع به شکل یک عملیات اجرایی و طراحی تخصصی نگریست.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره طراحی ویلا نمای رومی بیشتر بدانیم.

طراحی ویلا نمای رومی چطور انجام می شود؟

در طراحی ویلاهایی که نمای رومی برای آن ها انتخاب شده است، به کار بردن رنگ های روشن کرمی در یک طیف پایه ای، جایگاه بیشتری دارد. رنگ های روشن دارای این قابلیت هستند که جزئیات و ظریف کاری های یک نمای رومی را نشان داده و برای جلوه بخشیدن به ساختمان های رومی، امتیاز بالاتری دارند.

بخش بزرگی از طراحی نمای رومی، به طراحی های مربوط به پنجره ها مربوط به می شود استفاده از ایوان های مربعی یا دایره ای، در این سبک از طراحی جایگاهی خاص داشته و اضافه کردن ستون های کوتاه کنار پنجره ها فوق العاده تاثیرگذار خواهد بود. این فاکتورهای کوچک که در طراحی پنجره ها به کار گرفته می شوند، در نهایت تاثیرگذاری قابل توجهی خواهند داشت. ریزه کاری های رومی، با سنگ های مرمر و برش کاری های لازم در آن ها، خود را برجسته نشان داده و حتی کمترین جزئیات، نمای خاصی به وجود خواهند آورد.

خرید و فروش نهال میوه های کمیاب
مشاهده

نکته: اهمیت زیادی دارد که هر سبکی از نمای رومی را در بخش پنجره ها به کار می برید؛ همان در خصوص درب ورودی و دیگر قسمت های نمای ویلا نیز تکرار شود. در واقع آخرین چیزی که در یک ویلای رومی می خواهیم دو دستگی یا چند دستگی در طراحی ها و ریزه کاری ها است.

طراحی باشکوه ویلا نمای رومی

به خوبی می دانیم که یکی از مهم ترین جلوه هایی که از نماهای رومی احساس می شود، شکوه و جلال سبک معماری رومی است. اما اگر می خواهید این حس جلال و شکوه را دو چندان کنید؛ لازم است که بیشتر از فرم های دایره ای استفاده کنید. به کار بردن فرم های دایره ای، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و هر آن قدر که بتوانید از فرم های دایره ای بیشتری در بخش پنجره ها، درب ورودی، طاق ساختمان و … استفاده کنید؛ جلوه و شکوه نمای ویلا دو چندان خواهد شد. حال بسته به این که مساحت فضا چقدر باشد، می توان قوس دایره ها را بیشتر کرده و به این شکل به حجم نما بیشتر افزود.

طراحی و ساخت ویلای رومی را به گروه حرفه ای باغ ایرانی بسپارید. فقط  با یک تماس از مشاوره ی رایگان کارشناسان مجموعه بهره مند شوید.

پیمانکاری ساختمان ویلایی
مشاهده

09124682490

استفاده از ستون ها در طراحی ویلا نمای رومی

ستون های رومی در تاریخ معماری از شهرت قابل توجهی برخوردار هستند و برای آن که بتوان یک نمای ویلایی را نیز به همین شکل باشکوه و باابهت ساخت، لازم است که حتما در طراحی ویلایی با نمای رومی، از ستون ها و سرستون های رومی استفاده شود. این ستون ها می توانند ساده یا ترجیحا با طراحی خاص و پرپیچ و خم باشند. هر آن قدر که حجم ستون ها بیشتر بوده و عریض تر به چشم آینده، نما دارای سنگینی بیشتری شده و باابهت تر در چشم نمایش داده می شود.

اگر می خواهید به محض روبرو شدن با نمای ویلا، شکوه و ابهت آن مجذوب کننده به نظر برسد؛ لازم است که حتما از سرستون های بزرگ با طرح های کلاسیک استفاده کنید. این می تواند در خصوص یک ویلای فلت، دوبلکس یا تریپلکس جایگاه داشته باشد و به ویژه در ساختمان های مرتفع تر، با شکوه بیشتری جلوه خواهد داشت.

کلام آخر

نمای رومی برای طراحی ویلا، بر زیبایی و جلوه کلی فضا تاثیر زیادی خواهد داشت. با بهره گیری از سبک های طراحی رومی کلاسیک، می توان یک ساختمان ساده را چند برابر چیزی که پتانسیل دارد، جذاب و بی نظیر ساخت. شما چه ایده ای در این خصوص دارید و بهترین نمای ویلایی رومی را چطور ارزیابی می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

طراحی ویلا در ایرانشهر و نکات مهم
مشاهده
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370