محوطه سازی ویلا شیب دار

طراحی فضای سبز ویلا شیب دار

محوطه سازی ویلا شیب دار در هر وجهی از آن، تابعی وضعیت شیب زمین ویلا بوده و باید تمامی فاکتورها با توجه به آن انجام شود. علی رغم این که در ابتدا به نظر می رسد شیب دار بودن زمین به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته می شود، اما یک طراحی حرفه ای می تواند بهره برداری قابل توجهی از این موضوع نموده و فضایی بسیار زیبا و منحصر به فرد ایجاد کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به محوطه سازی ویلا شیب دار بپردازیم.

محوطه سازی ویلا شیب دار چطور انجام می شود؟

با توجه به این که ویلا سازی در کوهپایه و زمین های شیب دار (به ویژه در شمال کشور)، رونق زیادی پیدا کرده است؛ پروژه های محوطه سازی ویلا شیب دار روز به روز بیشتر شده و بالطبع خلاقیت طراحان محوطه سازی و طراحی فضای سبز نیز باید نسبت به آن ها گسترش پیدا کند.

حیاط ویلا شیب دار

استخر در ویلا شیب دار

 

نقشه برداری

نقشه برداری نخستین گامی است که در این شکل از محوطه سازی باید به دقت به آن پرداخته شود. لازم است که حتما این گام را به یک تیم متخصص و کاردان بسپارید.

موقعیت جغرافیایی

حتما لازم است که موقعیت جغرافیایی محوطه را در نظر بگیرید. زاویه تابش نور خورشید، وضعیت آب و هوا و … نیز اهمیت خود را خواهد داشت و باید پیش از طراحی تئوریک فضا، مورد نظر قرار بگیرند. به طور نمونه اگر منطقه در آسیب سیل قرار داشته باشد، باید حتما این مورد حین طراحی، مورد نظر باشد.

پیمانکاری ساختمان ویلایی
مشاهده

کاشت درخت های ریشه دار

به یاد داشته باشید که اگر در دامنه های شیب دار و مساحت زمین ویلا که در شیب قرار گرفته است، کاشت درخت های ریشه دار و محکم صورت نگیرد، زمینه فرسایش خاک فراهم شده است. به واقع اگر می خواهید مساحت شیب دار شما مستحکم باشد، باید به کاشت انبوه درختان توجه داشته باشید.

تعیین و انتخاب مصالح

دیوارکشی، پیکربندی و … همگی باید در محوطه سازی ویلا شیب دار به شکلی متفاوت صورت بگیرد. به این ترتیب شما باید مصالح مورد نیاز خود را از نوع با تراکم بالا انتخاب کنید تا ماندگاری لازم را داشته باشند. در صورتی که از مصالح با تراکم پایین استفاده شود، شیب دار بودن زمین در دراز مدت مساله ساز شده و استحکام محوطه سازی را مخدوش خواهد ساخت.

پله گذاری

در صورتی که طراحی ابتدایی خود را با پله گذاری همراه سازید، رفت و آمد در مساحت شیب دار محوطه ویلا به راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که حتما در دو سمت پله ها از نورپردازی مناسب با فانوس ها و چراغ های ایستاده یا چراغ های ال ای دی کف زمین استفاده کنید. همیشه حین ایجاد محوطه و مسیرهای رفت و آمد در آن، باید به فکر زمان رفت و آمد در تاریکی باشید و با این احتساب کار را پیش ببرید.

پیمانکاری محوطه ویلا در شمال
مشاهده

محوطه سازی ویلا در زمین های شیب دار را به تیم حرفه ای باغ ایرانی بسپارید و با یک منظره ای بکر رو به رو شوید.

طراحی حیاط ویلا شیبدار

محوطه ویلا شیبدار

تعبیه سیستم آبیاری

تعبیه سیستم آبیاری در زمین های شیب دار با الگوی متفاوتی دنبال می شود و لازم است که حتما این مورد را حین طراحی سیستم آبیاری در نظر بگیرید. این سیستم آبیاری باید به شکلی باشد که تمامی فضا را به صورت بهینه و بدون هدر رفت آب و با توجه به حرکت ریزشی به سمت پایین، تامین سازد. از این روی لازم است که حتما سیستم آبیاری نیز به وسیله متخصص این حوزه طراحی و وارد فاز اجرایی شود.

تعبیه تجهیزات

تجهیزات کارگذاشته شده در محوطه سازی ویلا در زمین های شیب دار، باید کاملا مطابق با پتانسیل این فضا باشد. شما می توانید از نیمکت گذاری و تخت های چوبی در پله های هر بخش از شیب استفاده کرده و به این ترتیب نهایت استفاده را از فضای در اختیار خود ببرید. به این شکل می توان مطمئن بود که بهره برداری کامل از فضا صورت گرفته و هیچ گونه پرتی نداشته ایم.

سخن پایانی

محوطه سازی ویلا شیب دار از حرفه ای ترین نوع محوطه سازی ویلا بوده و حتما باید کاملا مهندسی ساز بوده و در هر بخش از طراحی و اجرای آن از تیم های کارآمد و مجرب استفاده شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • صمد محمدي

    با سلام و عرض تشكر
    مطالب تون بسيار جالب و قابل استفاده بود
    باغ بزرگي دارم اميدوارم از مشاوره خوب شما استفاده كنم

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370