طراحی پروژه محوطه شهریار، یکی از نمونه کارهای موفق تیم مجرب آی آر گیردینو در زمینه طراحی حیاط ویلا می باشد که به سرپرستی گروه مهندسین معمار ما در مجموعه باغ ایرانی انجام شده است. طراحی محوطه خارجی این ویلا به سبکی کاملا مدرن طراحی شده است و از تمامی المان های ضروری برخوردار است. با توجه به اینکه زمین این پروژه طراحی ویلا به شکل ذوزنقه بود، تیم طراحی پلان تمامی سعی خود را برای استفاده حداکثری از فضا و به حداقل رساندن فضاهای پرت به کار گرفت.

آلاچیق مربع شکل ساخته شده در ضلع سمت چپ این ذوزنقه، مشرف به یک استخر خطی است که با فواره های آبی، مزین شده است. بخش پشتی این آلاچیق، با گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای این منطقه محصور شده است. بنابراین اشراف آلاچیق از یک سو یه آب و از سوی دیگر به درختان، فضایی آرام و دلنشین را برای استراحت و گپ و گفت ساکنان ویلا فراهم می آورد. در جلوی این آلاچیق، بلوکی گرد برای برپایی آتش و سوزاندن هیزم در فصول سرد سال وجود دارد. همچنین اطراف آن با گل ها و گیاهان زینتی، محصور شده است.

طراحی محوطه پروژه آبسرد (کارفرما : جناب آقای جلیلیان)
مشاهده

از دیگر ویژگی های چیدمان فضای سبز برای پروژه خانم رستمی، ساخت یک استراحتگاه با سقف باز است که نور را به افراد داخل آن می تاباند و برای آفتاب گرفتن در اواسط فصل بهار مناسب می باشد. این آلاچیق درست در کنار یک استخر مستطیلی شکل قرار دارد. بنابراین ساکنان می توانند پس از شنا و آبتنی در استخر ویلا، وارد این استراحتگاه شده و نوشیدنی مورد علاقه شان را میل نمایند. این فضا با مبل و صندلی هایی کاملا مناسب برای این محیط بهینه شده است و امکان یک چرت کوتاه را نیز فراهم می کند.

در طرف دیگر استخر، یک فضای جداگانه برای باربیکیو و آشپزی ساخته شده است که سقف آن به شکل شیروانی می باشد.

مسیرهای ساخته شده در طراحی، به سبک آجری می باشد که این روزها بسیار ترند شده است. در طراحی دیوارهای حیاط ویلا، قاب هایی از چمن کاری مصنوعی را می بینیم که بر روی آن ها نصب شده اند و فضا را از یکنواختی خارج می کنند. چوب و سنگ، دو متریال اصلی در طراحی محوطه خارجی این ویلای مدرن هستند که به زیبایی هر چه تمام تر، با یکدیگر ترکیب شده اند. برای طراحی داخلی ویلا و ساخت شهرک ویلایی، با مجموعه باغ ایرانی، در تماس باشید.

پروژه شهرک ویلایی جابان دماوند (روف گاردن)
مشاهده

 

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ناصر طالب زاده

    مرسی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370