طراحی ویلا فوق العاده لوکس

طراحی ویلا باید به شکلی خاص و منحصر به فرد، با توجه به پتانسیل های موجود در محیط و همین طور در نظر گرفتن قواعد و اصول ویلاسازی به انجام برسد.

طراحی ویلا باید با در نظر گرفتن تمام قوانین و استانداردها انجام شده و چیزی که در نهایت حاصل می شود، زیبایی و چشم نوازی کامل داشته باشد. لازم است که ویلا در عین منحصر به فرد بودن، دارای طراحی خلاقانه و جذابی باشد که بتواند ضمن برآورده ساختن انتظارات مربوط به افزایش ارزش ساختمان، دارای استحکام و دوام کافی نیز باشد.

چیزی که در طراحی ویلا در بدو امر از سوی تیم طراحی مورد توجه قرار می گیرد، شامل سلیقه کارفرما، هدف از ساخت ویلا، بودجه، موقعیت و منطقه ساخت ویلا و … است. به این ترتیب می توان بهترین برنامه ریزی برای طراحی ویلا و مراحل بعدی آن را به انجام رساند.

طراحی ویلا مدرن

گروه تخصصی آی آر گیردینو، طراح و مجری پروژه های ویلاسازی و فضای سبز، باغ و زمین های تفریحی، با داشتن بهترین طراحان و آرشیتکت های مجرب، پروژه های موفق و منحصر به فردی را در کارنامه خود داشته و بهترین تجربه را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

در نهایت در مجموعه آی آر گیردینو می خواهیم؛ مشتری از تماشای عمارت ویلایی خود، راضی بوده و احساسی بی نظیر داشته باشد.

طراحی ویلا چیست؟

طراحی ویلا به ارائه پلان اولیه در خصوص شکل ظاهری و کلیه جزئیات ویلا گفته می شود که باید به شکلی منحصر به فرد و اختصاصی برای مشخصات درخواستی کارفرما صورت بگیرد.

طرح ویلا 

طرح ساخت ویلا

طرح ساخت ویلا، به عنوان ایده اولیه برای ساخت و ساز به کار برده شده و ایجاد آن بستگی به نظر مستقیم مشتری و همین طور استانداردهایی دارد که برای ساخت یک سازه در مدل ها و سبک های مختلف، کاربرد دارند. از این روی برای آن که طرح ساخت ویلا ایجاد شود، باید کلیه نظرات و خواسته های مشتری دریافت شده و مطابق با سبکی که برای ساخت ویلا در نظر داریم، این نظرات اولیه با چهارچوب های رایج و استانداردهای روز جهانی، به یک همراستایی برسند.

طراحی ویلا چطور انجام می شود؟

طراحی ویلا به عنوان اصلی ترین و پایه ای ترین بخش از یک پروسه ساخت و ساز ویلا در نظر گرفته می شود و باید به آن کاملا تخصصی پرداخته شود. در نظر داشته باشید که هر گونه ضعف در بخش طراحی ویلا، کل پروژه را زیر سوال برده و ممکن است با هدررفت هزینه های قابل توجهی همراه شود.

تیم طراحی ویلا دارای تجربه و تخصص کافی در حوزه طراحی سازه، محوطه سازی، معماری، مدیریت پروژه و … بوده و تمام این تخصص ها در کنار حوزه تخصصی طراحی ویلا جمع شده و بهترین ایده ها را به مرحله پیش از اجرا می رساند.

همین طور ارائه طراحی سه بعدی ویلا کمک می کند تا نمای بهتری از سازه داشته و در خصوص تغییرات و اصلاحات احتمالی بتوان برنامه ریزی بهتری داشت. در حقیقت در ابتدا یک شمای کلی از تصویر ویلا در ذهن طراح شکل گرفته و با ارائه آن و تائید کارفرما، امضای قراداد طراحی پلان ویلا صورت می گیرد.

در طراحی ویلا، طراحی داخلی ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه و … جای خواهد داشت که باید همگی مکمل یکدیگر بوده و در تناسب با هم باشند.

اصول طراحی ویلا

اصول طراحی ویلا را می توان در ساختار زیر جای داد:

در نظر گرفتن میزان بودجه
در نظر گرفتن سلیقه مشتری
در نظر گرفتن شرایط منطقه ای
تطابق دادن طراحی اولیه ویلا با نیازهای مشتری
ارائه زمان بندی
پرداختن به سازه های ساختمانی

گام اول: در نظر گرفتن میزان بودجه

اهمیت زیادی دارد که بودجه مشتری در بدو امر و پیش از شروع به طراحی و آغاز کردن پروژه، در نظر گرفته شده و به خوبی در مورد آن صحبت و مشاوره صورت بگیرد. همه چیز پس از آن بر مبنای این بودجه بندی اولیه پیش خواهد رفت و لازم است که در خصوص آن، قطعیت وجود داشته باشد. در صورتی که میزان بودجه از سوی تیم طراحی مورد اهمیت و لحاظ قرار نگیرد، طراحی به سمت و سوی دیگری رفت و این احتمال به شدت وجود دارد که نتیجه کار برای اجرا چیزی فراتر از سطح بودجه مشتری بوده و عملا پیاده سازی آن با مشکلات زیادی همراه شود. با این حساب ضرورت دارد که پیش از هر اقدامی میزان بودجه مشتری در نظر گرفته شده و در خصوص آن مشورت کامل با وی صورت بگیرد.

گام دوم: در نظر گرفتن سلیقه مشتری

قرار است که ویلاسازی مطابق با سلیقه مشتری اتفاق بیفتد و باید ایده مشتری تا حد امکان با استانداردها و طرح نهایی همخوانی داشته باشد. طرح های فوق العاده ای برای ساخت یک ویلای مدرن، لوکس، سنتی و … وجود دارند؛ اما باید دید مشتری علاقه مند به داشتن چه ویلایی است و طراحی مطابق با آن پیش برود. از این روی باید یک کلیات اولیه از مشتری دریافت شده یا نمونه کارهایی که مورد پسند وی هستند، بررسی شود. به هر ترتیب باید از روش های مختلف سلیقه و پسند مشتری دریافت شده و کار طراحی در راستای آن پیش برود.

گام سوم: در نظر گرفتن شرایط منطقه ای

پس از این باید با لحاظ کردن بودجه و سلیقه مشتری، شرایط منطقه ای نیز به خوبی بررسی شده و با در نظر گرفتن آن ها، استانداردهای بعدی برای طراحی ویلا، مورد استفاده قرار بگیرند. انتظار داریم که طراحان حرفه ای در این خصوص اطلاعات مناسبی داشته و در صورت نیاز مشتری را نیز آگاهی بخشی نمایند. در حقیقت بدون در نظر گرفتن استانداردهای منطقه ای، امکان پیاده سازی یک طراحی ایده آل و مناسب وجود نخواهد داشت. در صورتی که بخواهیم همه چیز بدون نقص پیش برود، لازم است که شرایط جغرافیایی و منطقه ای به خوبی مورد بررسی قرار گرفت و مطابق با آن ها باقی موارد پیش برود.

به طور مثال در یک منطقه جغرافیایی گرمسیری کاملا جهت قرارگیری پنجره ها، متفاوت از چیزی خواهد بود که در یک منطقه کوهستانی داریم و این ها مواردی است که باید حتما از سوی طراح، مورد بررسی قرار گرفته؛ سپس مراحل بعدی برای طراحی ویلا پیش برود.

گام چهارم: تطابق دادن طراحی اولیه ویلا با نیازهای مشتری

در گام بعدی باید طراحی اولیه ویلا با نیازها و هدف های تعریف شده مشتری، تطابق داده شده و در صورتی که نقص و کمبودی داشته باشد، در همین مرحله جبران گردد. این مرحله مهم ترین بخش در تعامل میان تیم طراحی و مشتری خواهد بود که احتمالا در پی آن، ناچار به اعمال برخی از تغییرات خواهیم شد.

گام پنجم: ارائه زمان بندی

برای آن که بتوان طراحی ویلا را به بهترین شکل انجام داد، لازم است که یک زمان بندی درست برای آن وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید که طراحی ویلا، نمی تواند تنها یک نقشه کاغذی بوده و در پی آن جزئیات دیگری وجود نداشته باشد. بلکه لازم خواهد بود که موراید از جمله جداول متره، برنامه زمان بندی، برآوردها و تخمین های قیمتی و … نیز در این پلان اولیه ویلا آورده شوند.

گام ششم: پرداختن به سازه های ساختمانی

همان طور که می دانید تنوعی از سازه های ساختمانی با مشخصات و ویژگی های مختلف داریم که لازم است هر یک از آن ها به صورت مجزا بررسی شده و بهترین سازه برای پروژه ویلایی مورد نظر، انتخاب گردد. لازم است که حتما در فرآیند طراحی ویلا، به سازه های ساختمانی نیز پرداخته شود. باید در این مرحله تعیین گردد که آیا سازه بتنی را انتخاب می کنیم یا قرار است که این یک سازه فولادی باشد. هر یک از این سازه ها محدودیت ها و مزایای خود را داشته و با در نظر گرفتن سبک طراحی ویلا و وضعیت جغرافیایی منطقه، می توان یکی از این ساختارها را انتخاب کرد.

آی آر گیردینو چه خدمات اضافه ای در فرآیند طراحی ویلا به مشتریان خود ارائه می دهد؟

در مجموعه آی آر گیردینو نه تنها طراحی ویلا به شکل منحصر به فرد و کاملا مطابق با سلیقه مشتری انجام می شود، بلکه در هزینه های جاری و هزینه های مربوط به ساخت و ساز صرفه جویی شده و به شکلی موثر تا حد امکان از هزینه ها کاسته می شود. طراحی اختصاصی و منحصر به فرد، در نظر گرفتن المان های استاندارد جهانی و … از جمله خدماتی است که در آی آر گیردینو در حوزه طراحی ویلا ارائه می شود.

چرا طراحی ویلا به جای خرید ویلای ساخته توصیه می شود؟

اگر چه خرید ویلا به مراتب ساده تر می نماید و تنها با پسندیدن یک عمارت ویلایی و پرداخت هزینه آن، می توانید در زمانی کوتاه، مالکیت ویلا را به دست آورده و شروع به استفاده از آن کنید؛ اما در این صورت شخصی سازی و اعمال سلیقه شخصی شما هرگز به اندازه طراحی و ساخت یک ویلای تازه، تامین نخواهد شد. زمانی که شما می خواهید یک ویلا برای استفاده شخصی خود طراحی کرده و به ساخت و ساز آن اقدام کنید، از مزایای قابل توجهی در مقایسه با خرید ویلاهای آماده روبرو خواهید بود که در جای خود باعث می شود در اکثر اوقات چنین چیزی را به مشتریان توصیه کنیم. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت
  • طراحی مطابق با سلیقه
  • طول عمر بالاتر ویلا
  • ایجاد چشم اندازهای عالی
  • تعبیه حریم خصوصی
  • به کار بردن تکنولوژی های جدید و هوشمندسازی ویلا

چرا طراحی ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است؟

با توجه به تنوع بالای ویلاسازی و همین طور نیاز به دو فاکتور زیبایی، دوام و امنیت؛ طراحی اصولی ویلا از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

سبک های مختلف طراحی ویلا

زمانی که تصمیم به طراحی یک ویلای جدید می گیرید، سبک های مختلف طراحی ویلا برای شما وجود داشته و با بررسی هر یک از آن ها، می توانید بهترین سبک ویلایی مخصوص به خود را انتخاب کرده و همان الگو را در پیش بگیرید. قطعا طراح، توصیه هایی برای شما خواهد داشت که جای دارد به آن ها توجه داشته و در نهایت بهترین تصمیم خود را در این خصوص بگیرید.

  • طراحی ویلا مدرن
  • طراحی ویلا کلاسیک
  • طراحی ویلا روستیک
  • طراحی ویلا سنتی
  • طراحی ویلا اختصاصی

طراحی ویلا مدرن 

طراحی ویلا مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی ویلا در چند سال اخیر بوده است که همواره از دانش معماری بالایی برخوردار است. مهم ترین المان در طراحی ویلا مدرن استفاده از تمام عناصر دلخواه مشتریان عزیز در کمال زیبایی بصری و سازگار بودن با هر سلیقه ای است. هدف از این نوع طراحی ویلا استفاده بهینه از فضای داخلی و بیرونی حتی در متراژهای کم همراه با طراحی اشکال مربع و مستطیل و حتی دایره در کنار یکدیگر بدون هیچ محدودیتی می باشد. آزادی عمل در سبک مدرن جذاب ترین و موثرترین بخش پروسه طراحی به شمار می رود.

ویلای مدرن ال شکل

ویلای مدرن ال شکل با داشتن طراحی خاص و متفاوت، می تواند یک سازه جذاب و امروزی باشد که قطعا ساختاری شیک و مدرن را به نمایش درمی آورد. در این ساختار، ممکن است ورودی ویلا در بخش زاویه ال قرار داشته یا یکی از اضلاع را به خود اختصاص دهد. به طور معمول ویلاهای ال شکل، در یک طبقه همکف ساخته شده و کمتر زمانی طراحی در شیب را برای این نوع ساختار ویلایی، ترجیح می دهیم. با این همه با یک مهندسی دقیق و مدرن، می توان ویلای مدرن ال شکل را در زمین دارای شیب نسبی نیز احداث کرد.

طراحی ویلای کلاسیک

در فرمت طراحی ویلای کلاسیک، از رنگ هایی چون طلایی، نقره ای، برنزی، کرم و قهوه ای به وفور استفاده شده و ترکیب این رنگ ها در سبک طراحی ویلا کلاسیک جایگاه قابل توجهی دارد. این درست در نقطه ای متضاد با طراحی ویلای مدرن بوده و به جای آن که به دنبال ایجاد ترکیب های آرام و خنثی باشیم؛ استفاده از ترکیب ها و المان های سنگین و دارای عناصر کلاسیک، جایگاه دارد.

به علاوه لازم به ذکر است که ایجاد فضای سبز نیز در طراحی ویلای کلاسیک، باید مطابق با اصول آن پیش برود. برای این منظور استفاده از گیاهانی که دارای اصالت بیشتری بوده و درختان و بوته های منظم، توصیه می شود. با نگاهی به باغ های ژاپنی، بارها بهتر می توان چنین چیزی را تصور کرد و نظم و ترتیب جای گرفته در آن ها، اصول طراحی باغ کلاسیک را به خوبی تداعی می کند.

طراحی ویلای سنتی

چیزی که در خصوص طراحی ویلای سنتی می بینیم، فضایی صمیمانه و دوست داشتنی است که در سال های اخیر نیز پا به پای طراحی ویلای مدرن، جان داشته و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در طراحی ویلای سنتی در هر دو بخش باغ و محوطه و همچنین عمارت ویلا، با چندین ساختار مختلف روبرو هستیم که هر یک باید به نوعی با این سبک سنتی هماهنگ شوند. از این روی استفاده از تمام ترکیب های که حال و هوای سنتی دارند در محوطه سازی؛ چون به کار بردن آلاچیق های چوبی با فانوس های سنتی، کاشت گل و گیاهانی که در ترکیب های غیرمدرنیته قرار داشته باشند و … مفهوم لازم را ایجاد خواهد کرد.

شکل ساخت عمارت ویلا و مصالحی که در ظاهر برای ساخت آن به کار گرفته می شوند و همین طور دکوراسیون داخلی نیز در همین راستا پیش خواهد رفت. استفاده از رنگ های با طرح چوب در طراحی ویلا و نیز دکوراسیون داخلی چوبی با پنجره های متوسط و سقف های بلند، هویت لازم را ایجاد خواهد کرد.

طراحی ویلا روستیک

طراحی ویلا روستیک برای آن دسته از افرادی که مایل به سپری کردن اوقات خود در یک محیط کاملا طبیعی و با فضای طبیعی هستند، فوق العاده به نظر می رسد. این سبک از ویلا سازی با اتکا بر فضای ساخت و ساز روستایی، همان قالب و ساختار را در شکل یک عمارت بزرگ تر و باشکوه تر، پیاده سازی می کند. صفا و صمیمت و به کار بردن المان های طبیعی در طراحی ویلای روستیک، بسیار زیبا و چشمگیر به نظر می رسد.

طراحی ویلا اختصاصی

با توجه به این که مشتری چه نظری درباره سبک ویلاسازی و جزئیات آن داشته باشد، طراحی ویلا اختصاصی انجام خواهد شد. البته همیشه نمی توان صرفا با تکیه بر چیزی که مشتری در نظر دارد و برای طرح ویلایی برنامه ریزی کرد و لازم است که حتما طرح خام مشتری، در تطابق دهی با پتانسیل های زمین و منطقه ای و همین طور استانداردهای روز ویلاسازی، دارای تغییراتی شده و بهینه سازی گردد.
در نهایت طرح پایانی ویلاسازی، با در نظر گرفتن سلیقه و ایده های اختصاصی مشتری و پتانسیل ها و ساختارهای موجود، ایجاد خواهد شد و پروژه وارد مراحل ساخت و ساز می شود.

انواع ویلا براساس تعداد طبقات

  • طراحی ویلا دوبلکس
  • طراحی ویلا تریبلکس
  • طراحی ویلا فلت

طراحی ویلا دوبلکس

یکی از لوکس ترین و جذاب ترین الگوهای طراحی ویلا، طراحی ویلای دوبلکس است. در این سبک، داشتن فضایی وسیع تر برای جای گذاری المان های مختلف و همین طور محوطه سازی داخلی ویلا، قابل توجه می نماید. در طراحی ویلا دوبلکس باید جهات طلوع و غروب خورشید را به خوبی در نظر بگیرید. به این شکل با در نظر گرفتن این نکته که ورود نور از کدام سمت بوده و خروج آن نیز از کدام سمت اتفاق خواهد افتاد، می توانید به راحتی دریافت نور در ویلای دوبلکس خود را بهینه سازی کرده و در ساعاتی که نور طبیعی خورشید وجود دارد، از آن بهره مند شوید. از این روی معمولا در طراحی و ساخت ویلاهای دوبلکس، از پنجره های قدی و بزرگ و همین طور عریض استفاده می کنند که بهترین دریافت نور را در هر دو طبقه داشته باشد.

مزایای طراحی ویلا دوبلکس

از اصلی ترین مزایای طرحی ویلا دوبلکس می توان به داشتن فضای بیشتر در یک مساحت زیربنای محدود، اشاره کرد. در واقع به این شکل شما تقریبا دو برابر فضای موجود به لحاظ مساحت زیربنا را در اختیار خواهید داشت و این به شما کمک می کند تا محوطه سازی داخل عمارت ویلا را وسیع تر و جذاب تر به سرانجام برسانید.

طراحی ویلا تریبلکس

مهم ترین مولفه در طراحی ویلا تریپلکس استفاده از متریال با کیفیت و مرغوب و به کارگیری سبک های مختلف طراحی ویلا منحصر به فرد است. به دلیل اینکه ویلاهای تریپلکس سازه ای سه طبقه همراه با بنایی بزرگ می باشند ؛ مساحت زمین، قیمت تمام شده برای مشتریان، ارتفاع سازه و نوع طراحی داخلی و خارجی از عوامل تاثیرگذار در روند ساخت این نوع ویلا است. همچنین طراحی نمای بیرونی ویلا تریپلکس الزامی است کاملا با استاندارهای اجرایی و مهندسی شده انجام شود، زیرا یکی از مهم ترین بخش های ساخت و طراحی محسوب می شود.

وید در طراحی ویلا

اساسا طراحی پلان ویلا به نقشه ای گفته می شود که با توجه به مساحت زمین، موقعیت جغرافیایی و اقلیمی، بودجه و سبک طراحی دلخواه مشتری به ثبت نهایی می رسد. همچنین مهم ترین عناصر موثر در طراحی پلان ویلا استفاده حداکثر از نور و مناظر چشم انداز، اجتناب از فضای داخلی بلا استفاده، تعیین ابعاد استاندارد و ارتفاع سقف و…. می باشد. یکی دیگر از بخش های مهم در پلان ویلا طراحی وید (Void) به معنای حفره است. در ساختار ویلاهای دوبلکس یا تریپلکس استاندارد، حفره ای در کف سازه طراحی می شود به نام Void که علاوه بر خلق زیبایی بصری وظیفه ی انتقال نور و تهویه هوا را بر عهده دارد.

پلان طراحی ویلا

پلان طراحی ویلا شامل بخش های مختلفی شده و هر قسمت به طور مجزا با دانش و خلاقیت، در نقشه اصلی جای می گیرد. بخش های مهم در پلان طراحی ویلا شامل اتاق نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه، اتاق خواب ها و ورودی هستند.

اتاق نشیمن در ویلا

اتاق نشیمن مساحت نسبتا خوبی از مساحت کلی ویلا را به خود اختصاص می دهد. در این بخش نیازمند فضایی باز هستیم، زیرا زمان زیادی از اوقات افراد ساکن ویلا در آن سپری خواهد شد. همین طور استفاده از پنجره و نورگیر بودن نیز در این فضا از اهمیت زیادی برخوردار است.

غذاخوری در ویلا

سالن غذاخوری در عمارت ویلایی معمولا مجاور به اتاق نشیمن قرار داشته و لازم است که از همان نورپردازی طبیعی برخوردار باشد. اما لزوما نمی خواهیم وسعت سالن غذاخوری بیش از چیزی باشد که برای قرار گرفتن تجهیزات آن و مسیر رفت و آمد نیاز داریم.

آشپزخانه در ویلا

اهمیت آشپزخانه در هر عمارت آپارتمانی تا ویلایی کاملا مشخص است و در طراحی پلان اولیه ویلا نیز باید این مورد به صورت جداگانه دیده شود. در صورتی که آشپزخانه ویلا با وسعت مناسب که تمامی وسایل و تجهیزات در آن قرار گرفته و یک میز و صندلی صبحانه را نیز بپذیرد، طراحی شود؛ به ایده آل ترین طرح نزدیک شده ایم.

اتاق خواب در ویلا

قرار گرفتن اتاق خواب ها در دنج ترین بخش عمارت ویلایی، چیزی است که در اکثر طرح های اولیه ساخت و ساز ویلا در نظر گرفته می شود. مساحت اتاق خواب ها نیز باید با در نظر گرفتن اسباب و وسایل و یک فضای باز اضافی لحاظ شود.

ورودی ویلا

هر آن قدر که ورودی ویلا باشکوه تر و جذاب تر ساخته شود، برای ورود به آن احساس بهتری خواهید داشت. از این روی اکثر طراحان ویلا، سعی بر این دارند که در بخش ورودی، هنر و خلاقیت بیشتری به خرج داده و نهایت استفاده را از فضا و پتانسیل های موجود ببرند. البته سبک طراحی ورودی ویلا، بستگی مستقیم به سبک و استایل کلی ویلا دارد.

شرح خدمات ساخت ویلا 

در صورتی که می خواهید بهترین فرایند طراحی و ساخت ویلا را تجربه کنید، با دنبال کردن شرح خدمات طراحی ویلا در زیر می توانید فرمول درست در این ساختار را دریابید:

  1. سنجش و ارزیابی وضعیت منطقه ای
  2. اندازه گیری مهندسی مساحت زمین
  3. سنجش شرایط جغرافیایی
  4. دریافت نظرات مشتری بابت سبک طراحی و ساخت ویلا
  5. تطبیق دادن سلیقه مشتری با استانداردهای طراحی و ساخت ویلا
  6. طراحی پلان اولیه
  7. ارائه پلان اولیه
  8.  رفع نواقص
  9. ارائه پلان نهایی

طراحی ویلای کوچک چطور انجام می شود؟

در صورتی که زمین تحت اختیار برای طراحی و ساخت ویلا، وسعت زیادی نداشته و با یک زمین نسبتا کوچک روبرو باشیم، طراحی ویلا چطور پیش خواهد رفت؟ لازم به توضیح است که طراحی ویلای کوچک با در نظر گرفتن مساحت موجود و طراحی کلی محوطه باغ ویلا، انجام می پذیرد. بهترین ایده ای که برای گسترده به نظر رساندن فضاهای محدود داریم، به کار بردن پنجره های بزرگ کف تا سقف یا ساخت ویلای دوبلکس و تریپلکس است. به این ترتیب می توان چیزی که در قالب محدودیت فضا در ویلاهای کوچک جریان دارد را به مساحتی بزرگ تر و امکان تعبیه اتاق ها و محوطه های بیشتر، تبدیل ساخت.

ساخت ویلا ارزان چگونه خواهد بود؟

با توجه به بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز، بسیاری از مشتریان به دنبال ایده هایی تازه برای کاهش هزینه ها و پایین آوردن نرخ نهایی ساخت و ساز یک عمارت ویلایی و محوطه سازی اطراف آن هستند. برای ساخت ویلا ارزان نیاز به رعایت کردن برخی از نکات دارید که شاید در بدو امر ساده و بی اهمیت به نظر برسند؛ اما با تجمیع این موارد کنار یکدیگر، در نهایت به کاهش هزینه ها به شکلی موثر کمک خواهید کرد. از این روی توصیه می کنیم؛

  1. حتما از پلان حرفه ای ساخت ویلا (پلان ساده با پیچیدگی کم) استفاده کنید.
  2. مصالح باکیفیت، اما نه لوکس را انتخاب نمایید.
  3. محوطه سازی ساده تری را در نظر بگیرید.
  4. دکوراسیون داخلی ساده تری را پیاده سازی و اجرا نمایید.

اهمیت بودجه شما برای ساخت ویلا

پیش از آن که طراحی ویلا استارت بخورد، باید میزان بودجه را مشخص کنید. این به طراح کمک خواهد کرد که متناسب با شرایط مالی پروژه، بتواند طرح خود را اجرا کند. به واقع داشتن یک پلان اولیه لاکچری با بودجه محدود، تناسبی نداشته و حتی اگر طراح بهترین طرح خود را در این زمینه روی کاغذ بیاورد، به دلیل محدودیت بودجه، امکان اجرای آن وجود نخواهد داشت. از این روی برای ساخت و ساز ویلا، باید حتما میزان بودجه مشخص شده و پس از آن باقی مراحل انجام بپذیرد.

نقشه ساخت ویلا

نقشه ساخت ویلا با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز مشتری و همین طور اصول و استانداردهای طراحی و معماری ویلاها با توجه به سبکی که در نظر گرفته شده است، طراحی می شود. با طراحی پلان اولیه ویلا، ساختار اصلی آن مشخص خواهد شد و در این نقشه، می توان پلت فرمی که باید عملکردهای بعدی بر مبنای آن انجام پذیرد، را مشاهده کرده و در اختیار داشت. در این پلت فرم، بنا، فرم و عملکرد به خوبی مشخص شده و می توان مراحل پیوسته به یکدیگر را برای رسیدن به عمارت اصلی ویلا، دنبال کرد.

نمای مدرن ویلا

در صورتی که می خواهید با ایجاد نمای مدرن ویلا سبک و سیاق متفاوتی برای عمارت ویلای خود ایجاد کنید، باید این مژده را به شما بدهیم که کار چندان سخت و پرهزینه ای نخواهد بود. در واقع حتی می توانید بدون تغییرات اساسی و گران قیمت و تنها با پیاده سازی یک طراحی نورپردازی مناسب و لوکس، نمای مدرن ویلا را مطابق با سلیقه خود ایجاد کنید.

برای این منظور استفاده از چراغ های ال ای دی کف، شلنگ های نوری و هر گونه تجهیزات نورپردازی طبق نقشه نورپردازی که از قبل ارائه شده است، کارآمد خواهد بود.

طراحی نما ویلا چطور باید باشد؟

لازم است که طراحی نمای ویلا از طراحی اصلی آن تبعیت کند. به واقع باید تناسب درستی میان طراحی نمای ویلا و محوطه سازی نیز وجود داشته باشد. این یکپارچگی در نهایت نما و زیبایی ویلا را نیز دو چندان خواهد کرد.

ارتفاع سقف ویلا

برای آن که فضای داخلی ساختمان ویلا دلبازتز به نظر رسیده و جلوه ای لوکس تر داشته باشد، استفاده از ارتفاع سقف ویلا بلند البته در حد استاندارد توصیه می شود. به این شکل طراح ویلا، پس از تعیین سبک طراحی ویلا، ارتفاع سقف آن را مطابق با حداقل و حداکثر ممکن مشخص خواهد کرد.

طراحی و ساخت ویلا در شمال

به طور کلی طراحی و ساخت ویلا در شمال ارتباط مستقیم با شرایط آب وهوایی، میزان بارندگی، تراکم خاک، رطوبت هوا، جهت دریا و منطقه شهری یا روستایی دارد. سبک های مناسب برای طراحی ویلا در شمال، مدرن یا کلاسیک و حتی سبک تلفیقی می باشد. مراحل کلی طراحی ویلا در شمال به چند بخش خرید زمین مناسب، آماده سازی زمین، شروع پروسه ساخت، طراحی نمای بیرونی و داخلی ویلا است. همچنین هزینه طراحی و ساخت ویلا در شمال به نوع و کیفیت متریال مصرفی، سبک طراحی موردنظر مشتری و المان های استاندارد طراحی ویلا بستگی دارد.

طراحی و ساخت ویلا در مازندران

اساسا طراحی و ساخت ویلا در مازندران به دو بخش جنگی و ساحلی تقسیم می شود که در ساختار اصلی هر دو ویلا، جهت نور خورشید، تاثیر جریان باد، رطوبت هوا و دیگر عناصر طبیعی بسیار موثر می باشد. قیمت و هزینه های طراحی و ساخت ویلا در مازندران ارتباط مستقیم با انتخاب شهر دلخواه، منحصر به فرد بودن سبک طراحی ویلا، برآورد کیفیت متریال و مواد اولیه ، استانداردها و اصول مهندسی و اخذ مجوز می باشد. در نظر داشته باشید طراحی فضای بیرونی ویلا از مهم ترین آیتم های مهم  در خلق یک زیبایی بصری منحصر به فرد است.

طراحی ویلایی

طراحی ویلایی با در نظر گرفتن ساختار محوطه سازی آن، باید در یک زمینه یکدست و یکپارچه قرار داشته باشد. از این روی باید طرح فضای سبز و باغ ویلا و همین طور سازه عمارت اصلی آن، از یک سبک طراحی مشخص برخوردار باشند. دقت داشته باشید که هر آن قدر طراحی ویلایی دقیق و با جزئیات کامل و همین طور با در نظر گرفتن استانداردهای به روز باشد، نتیجه کار با بهره وری بالاتر و بهینه سازی بیشتری همراه خواهد بود. یک نقطه همراستا از نظر مشتری و چهارچوب های روز دنیا در ویلاسازی، می تواند رویه مناسبی برای طراحی ویلایی، ارائه دهد.

طراح ویلا

اگر می خواهید تمام مراحل طراحی و ساخت و ساز ویلای شما، از صفر تا 100 به شکلی عالی انجام شده و بهترین بهره برداری از فضا و مساحت موجود را داشته باشید، باید کار طراحی ویلا را به طراح ویلا حرفه ای بسپارید. به این شکل تمامی المان های مورد نظر در بهترین موقعیت قرار گرفته و می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که بهترین بهره برداری از مساحت زیر ساخت ویلا، انجام بپذیرد. از این روی پیشنهاد می کنیم که حتما با تحقیق و بررسی کافی، بهترین طراح ویلا را برای طراحی پلان ساختمان ویلا و همین طور محوطه سازی آن، به کار بگیرید.

طراحی لنداسکیپ ویلا

در طراحی لنداسکیپ ویلا، به طراحی محوطه و به طور کلی فضای سبز، مسیر ورودی، آلاچیق و مبلمان، نورپردازی، استخر و آب و … پرداخته می شود. در صورتی که طراحی اولیه لنداسکیپ ویلا به درستی پیش رفته و تمامی موارد لازم در آن رعایت شود؛ در نهایت بهترین پروسه برای اجرای طرح اولیه انجام خواهد گرفت. از این روی اهمیت زیادی دارد که طراحی لند اسکیپ اولیه به شکلی حرفه ای انجام شده و کلیه جزئیات در آن لحاظ گردد. با مراجعه و سپردن کار طراحی ویلای خود به یکی از بهترین شرکت های طراحی ویلا، این فرصت را خواهید داشت تا برترین نتیجه را از طراحی اولیه و مراحل اجرای آن تجربه کنید.

طراحی سر در ورودی ویلا

طراحی سردر ورودی ویلا، بخشی از نمای ویلایی آن در بخش اولیه را به خود اختصاص می‌دهد. در صورتی که بخواهید سردر ورودی را به بهترین شکل طراحی کرده و در جای خود نصب کنید، باید هویت کلی ویلا را در نظر گرفته و چیزی خلق شده از ساختار کلی آن را برای این بخش لحاظ کنید. به یاد داشته باشید که سر در ورودی ویلا، اولین چیزی است که هر شخصی با رسیدن مقابل ورودی ویلای شما، مشاهده کرده و می تواند یک معرفی از سبک و سیاق طراحی کلی ویلا و زمینه آن باشد.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن این موارد، شما می توانید به بهترین شکل برای طراحی ویلا و پیاده سازی مراحل بعدی آن اقدام کرده و بهترین نتیجه را در این خصوص دریافت کنید. توصیه می کنیم که پیش از هر تصمیم گیری در این خصوص، با تیم طراحی آی آر گیردینو مشاوره داشته، سپس برای دیگر مراحل طراحی و ساخت ویلا، اقدام کنید.

سوالات متداول 

اصول طراحی ویلا بر اساس مساحت زمین، شرایط منطقه ای، سلیقه کارفرما، سبک طراحی ویلا و … خواهد بود.

در این مطلب مطالعه کردید: پنهان
1 طراحی ویلا فوق العاده لوکس

37 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حسین معصومی

    سلام وقت بخیر
    خواستم از اینجا از تیم حرفه ای باغ ایرانی تشکر کنم. صفر تا صد طراحی ویلای من توی دماوند با این تیم بود و از کارشون خیلی راضیم.

    پاسخ
    • سونیا مختاری

      ممنونم آقای معصومی بزرگوار
      کار با شما برای ما مایه افتخاره

      پاسخ
  • حامد بیات

    سلام می خواستم طراحی ویلا انجام بدم ولی دوست دارم اول یه طراحی سه بعدی از طرح ببینم تا بتونم جاهایی که می خوام تغییر بدم‌. دنبال خیلیا رفتم ولی کارشون اینطوری نبوده میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
  • انوشه امیری

    وقت بخیر
    خواستم بدونم طراحی ویلا به سبک فلت یا پلکانی بسته به نوع زمین و منطقه مورد نظر داره؟پیشنهاد شما کدوم سبک بهتره و مدرن هست و مانور بیشتری برای طراحی دارند؟۰

    پاسخ
  • علیرضا امین الدوله

    سلام وقت بخیر
    هزینه طراحی ویلا توی زعفرانیه حدودا چه مبلغی میشه ؟

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      هزینه ها بعد مرحله ی بازدید و گفت و گو با کارفرما تعیین می گردد.

      پاسخ
  • سعید نامجو

    سلام وقت بخیر برای استارت کار طراحی ویلا با شما باید چی کار کنم ؟
    هماهنگی هایی که لازم بگین تا من انجام بدم تشریف بیارین برای بازدید و کارهای اولیه

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام در خدمتیم . اطلاعات تماستونو بذارین باهاتون تماس می گیریم .

      پاسخ
  • کوهیار مرادی

    هزینه ساخت ویلای شیشه ای تقریبا چقدر میشه ؟

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام دوست عزیز باید بازدید انجام بشه بعد هزینه ها مشخص میشه

      پاسخ
  • احمد محمودیان

    من نقشه ساخت ویلا دوبلکس دارم و می خوام طبق همین طرح برام اجرا بشه .
    شما این کارو انجام میدین؟

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      اوکی مشکلی نیست اطلاعاتتون بذارین کارشناسامون تماس می گیرن باهاتون

      پاسخ
  • مسعود جعفری

    سلام طراحی ویلا کرمان انجام می دین؟؟ لطفا جواب بدین که هماهنگی ها رو انجام بدیم.

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام بله در تمامی شهرهای ایران انجام میشه. با شماره 09124682490

      پاسخ
  • منصور زاهدی

    سلام یه سوال داشتم از خدمتتتون می خواستم ببینم شما طراحی ویلا با عرض کم هم انجاام میدین یا اصلا میشه همچین کاری کرد.

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام بله طراحی ویلا در تمامی متراژها انجام میشه

      پاسخ
  • مجتبی آزاد

    سلام وقت بخیر من میخوام جلوی ویلامو طراحی کنم . طراحی جلو ویلا چقد درمیاد؟

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام برای هزینه ها با شماره کارشناسای ما تماس بگیرین.

      پاسخ
  • علی قربانی

    من دنبال یکی هستم که طراحی روشنایی ویلا انجام بده . لطفا به من خبر بدین

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام بله ما نورپردازی هم انجام میدیم

      پاسخ
  • علی مقامی

    سلام ما یه ۴۰۰ متر زمین تو شمال داریم می خوایم یه ویلا توش بسازیم نیاز به نقشه خوب و شیک داریم. در صورت امکان راهنمایی کنید

    پاسخ
  • احمد کاشمر

    کار طراحی مدرن ویلا فقط فقط مهندس آهنگر نژاد و گروهش.
    واقعا کارشون یک یک
    مرسی جناب مهندس از حسن انجام کارتون

    پاسخ
  • مونا قربانی

    سلام جناب
    شما طراحی ویلا توی شهرستان یزد هم انجام می دین ؟

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام بله انجام میدیم

      پاسخ
  • امیر مرتضوی

    سلام وقت بخیر مدت زمان ساخت یک ویلای دوبلکس توی کردان تقریبا چقدره؟
    میدونم نمیشه دقیق گفت ولی حدودی یه زمانی بهم بدین

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      ما باید بدونم متراژ چند متره و اینکه بازدید توسط کارشناسا انجام بشه

      پاسخ
  • سجاد آهنگرنژاد

    هزینه طراحی یک ویلا در شمال زیربنای 400مترو می فرمایید

    پاسخ
  • سجاد آهنگرنژاد

    سلام زمین 200 متری در زیبا کنار دارم که میخوام یه دوبلکس 120 متری بسازم هزینه طراحی چند؟ نمونه طرح دارید بهم بدین؟

    پاسخ
  • مریم اصلانی

    سلام ما طرح ویلا موردنظر رو پیدا کردیم ولی می خوایم که شما این طرحو اصولیش کنید و برامون اجرا کنید. چطوری باهاتون در تماس باشیم ؟

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام مشکل نداره از طریق پشتیبانی طرح رو ارسال بفرمایید در خدمتم

      پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      مشکل نداره طرح رو ارسال کنید در خدمتیم

      پاسخ
  • شهاب سماواتی

    ما دنبال گروهی برای طراحی ویلا لاکچری هستیم زمان تحویلش خیلی برامون مهمه که می خوایم بهمون زمان بدین؟

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام تماس بگیرین. کارشناسامون بهتون مشاوره میدن

      پاسخ
  • مینا گوهری

    روز خوش طراحی ساخت ویلا چقدر تقریبا هزینه داره و اینکه بهمون بگین این هزینه شامل چه مواردی میشه ؟

    پاسخ
    • فاطمه راهپیما

      سلام جهت مشاوره دقیق و اطلاع از قیمت ها و بازه زمانی مشخص برای ساخت ویلا با مشاوران ما در ارتباط باشید. هزینه هر ساخت ویلا متفاوت هستش

      پاسخ
  • علی احمدی

    سلام وقت بخیر بزرگوار
    من یک سری زمین داریم سمت رامسر که میخوایم ویلاسازی رو استارت بزنیم میخوام بببینیم چطوری امکان همکاری با مجموعه شما هست من طرح های ویلا را براتون می فررستم ممنون میشم که نظر بدین و باهام تماس بگیرین.
    من احمدی هستم

    پاسخ
    • سجاد آهنگرنژاد

      سلام وقت شما هم بخیر
      در خدمتیم می تونید طرح های ویلا از طریق واتس آپ یا ایمیل ارسال کنید ما در خدمتیم..

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370