جدیدترین سبک‌های طراحی روف‌گاردن

جدیدترین سبک‌های طراحی روف‌گاردن

هر کسی که فضایی در پشت بام خود داشته باشد، بی‌شک از این فرصت برای ایجاد یک روف‌گاردن مدرن و شیک و البته دلنشین استفاده می‌کند. وجود روف‌گاردن یا پشت بام سبز می‌تواند فضایی سرشار از آرامش را به دور از هیاهوی شهر و ترافیک برایتان مهیا کند و فضایی را برایتان فراهم بیاورد تا بتوانید لحظات خوشی را در کنار عزیزان خود بگذرانید.

اگر به دنبال جدیدترین سبک‌های طراحی روف‌گاردن هستید، پس جای درستی آماده‌اید، ما امروز می‌خواهیم در این مقاله از آی آر جیاردینیو شما را با زیبایی‌های روف‌گاردن‌های بروز و جدید آشنا کنیم.

چرا باید روف‌گاردن داشته باشیم؟

زندگی در شهری مملو از ساختمان‌هایی است که به صورت تنگانگ به هم چسبیده‌اند، راه نفس کشیدن ما را بسته‌اند و روز به روز ما را بیشتر از طبیعت سبز دور می‌کنند. طبیعت سبز و آرامش آن چیزی است که هر انسانی به آن نیاز دارد. حالا باید با این همه تناقض و محدودیت‌ها برای این که بتوانیم در یک فضای سبز و در اوج آرامش، لحظاتی را از دغدغه‌های زندگی به دور باشیم، چه کنیم؟

این روزها روف‌گاردن توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای فضاهای طبیعی و بکر آن هم در دل ساختمان‌ها و آپارتمان‌های بلند و سر به فلک کشیده باشد.

طراحی ویلا در زاهدان
مشاهده

تنها کافی است بساط روف‌گاردن را راه بیندازید، آن وقت کافی است بعد از یک روز کاری سخت خود را به آرامش عجیب این محیط بسپارید و یا مهمانی‌های خود را از فضای کسل کننده داخلی به این فضای سبز و زیر آسمان پهناور بیاورید و بیشتر از تک تک لحظات زندگی خود لذت ببرید.

جدیدترین سبک‌های طراحی روف‌گاردن

جدیدترین طرح‌های روف‌گاردن

شما می‌توانید با انتخاب چند عدد گلدان بزرگ و کوچک استارت روف‌گاردن را روی پشت بام خود بزنید و یا حتی چند قدم فراتر بروید و روی ایجاد یک فضای سبز و گسترده متمرکز شوید. شاید به نظر ساده برسد اما احداث و طراحی روف‌گاردن با طرح‌های جدید نیاز به پیروی از یک نقشه و طرح دارد و اگر فقط یک خطا ایجاد شود، می‌تواند زیبایی روف‌گاردن را تحت تاثیر قرار دهد.

در ادامه همراه ما باشید تا شما را با جدیدترین و بروزترین طرح‌های روف‌گاردن آشنا کنیم:

1. روف‌گاردن متمرکز

نوع خاکی که برای این نوع روف‌گاردن به کار می‌رود، حجم و ارتفاع بالایی دارد و همین امر مشخص می‌کند که هزینه ساخت و طراحی این نوع پشت بام سبز گران‌تر است. در این نوع روف‌گاردن این امکان مهیا است که هر گونه گیاهی را بکارید. حتی در این جا می‌توان نیمکت‌هایی برای نشستن و مسیرهای برای رفت و آمد تعبیه نمود. این نوع از روف‌گاردن برای ساختمان بزرگ و یا معروف که می‌توانند از پس هزینه‌های بربیایند، مناسب است.

نکات مهم در طراحی باغ ویلا
مشاهده

2. روف‌گاردن نیمه متمرکز

عمق و بستر کاشت این نوع روف‌گاردن معمولا حدود 30 سانتیمتر الی یک متر است. شما می‌توانید گیاهان بسیاری را در این روف‌گاردن بکارید. نکته‌ای که باید در طراحی این سبک از پشت بام سبز به یادداشته باشید این است که همیشه باید به میزان وزنی که بر ساختمان وارد می‌شود، دقت کنید.

شما می‌توانید گیاهان زیبا و دلنشین را در فضای این نوع از روف‌گاردن خود بکارید از جمله پونه، توت فرنگی، اسطوخودوس و هندوانه.

3. روف‌گاردن گسترده

این سبک رایج بوده و به گونه‌ای است که هر ساختمانی می‌تواند از پس هزینه‌های آن بر بیاید. بستر کاشت در این مدل کم عمق است و شاید ضخامت خاک به 20 سانتی متر برسد. بنابراین باید از کاشت گیاهان با ریشه بسیار کم استفاده کنید.

4. پرتابل مدولار

در این روش نیازی به زیرسازی و استفاده از امکانات پیشرفته ندارید. در این سبک از طراحی جدید روف‌گاردن، از باکس گیاهان برای نماسازی و زیباسازی پشت بام به کار می‌رود. در واقع این جعبه‌های گل و گیاه به شکل ثابت و یا حتی پرتابل یا متحرک می‌توانند در روف‌گاردن وجود داشته باشند.

این گیاهان و گل‌های موجود در باکس هیچ تماسی با سطح پشت بام ندارند و بنابراین می‌توانید از کفپوش دلخواه برای زیباسازی هر چه بیشتر روف‌گاردن خود مانند ترموود، چوب پلاستیک یا چمن مصنوعی نیز استفاده کنید.

طراحی ویلای ساحلی
مشاهده

اگر بخواهیم از نظر هزینه سبک مدولار را با سایر انواع روف‌گاردن‌ها مقایسه کنیم، باید بگوییم به دلیل استفاده از فلاور باکس‌ها برای کاشت گل و گیاه و هم‌چنین وجود سیستم  آبیاری قطره‌ای، هزینه اجرای آن بسیار مقرون به صرفه‌تر و کمتر است.

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370