نکات مهم در طراحی باغ ویلا

نکات مهم در طراحی باغ ویلا

باغ ویلا در عین اینکه مکانی برای زندگی مهیا‌ می‌کند،‌ می‌تواند یک باغ سرسبز و سرشار از جذابیت‌های طبیعی را برایتان به ارمغان بیاورد تا با یک تیر دو نشان بزنید. این که فکر کنید در طراحی باغ ویلا فقط گل و گیاهان وجود دارند، سخت در اشتباه هستید، در واقع عوامل بسیاری دست به دست هم‌ می‌دهند تا یک باغ ویلا شیک و زیبا و بسیار چشمگیر ساخته شود.

آی آر جیاردینیو یک تیم متخصص و حرفه‌ای است که سال‌ها در زمینه طراحی باغ ویلا، روف گاردن و غیره تجربه بسیار بالایی به دست آورده است و‌ می‌تواند نگین درخشانی از طبیعت را در حیاط و محوطه ویلا برایتان فراهم کند.

اجرای فضا سبز در محوطه باغ ویلا

همان طور که از نام باغ ویلا مشخص است، سبز بودن فضای اطراف ویلا در این نوع طراحی بسیار اهمیت دارد. در واقع گل‌های رنگارنگ، درختان، فلاور باکس، گیاهان رونده و حتی پیچک‌های بر دیوارها و یا لابه لای فنس‌ها در کنار چمن کاری و کاشت بوته‌های کوچک‌ می‌توانند کنار همدیگر یک فضای سبز بی نهایت دلنواز در معرض نمایش قرار دهند.

این نکته را به یاد داشته باشید که نوع گل و گیاهان و درختان باید با توجه به اقلیم، شرایط جوی و خاک منطقه انتخاب شوند.

  1. کفپوش وبلاگ
معرفی کفپوش های طراحی فضای سبز
مشاهده

یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای کفپوش باغ ویلا، چمن‌های سبز‌ می‌باشد. اما ایده‌های دیگری نیز وجود دارند که‌ می‌توانند به تنهایی یا در کنار چمن‌های سبز، نمای بی‌نهایت جذابی را نمایان بسازند، از جمله سنگ‌های طبیعی، چوب یا سنگ ریزه.

  1. آبنما در طراحی باغ ویلا

صدای جریان آب مخصوصا در کنار سبزی چمن‌ها و زیبایی سنگ‌های طبیعی‌ می‌تواند یادآور طبیعت آرامش بخش آن هم در جایی که زندگی‌ می‌کنید، باشد. جریان آب‌ می‌تواند گوش شما را نوازش دهد و زیبایی‌های طبیعت را هدیه چشمان‌تان کند.

آبنماهای از جنس شیشه، سنگ و چوب‌ می‌توانند با سایر عوامل طراحی باغ ویلا هارمونی خارق العاده‌ای ایجاد کنند و یک فضای بی‌نهایت گرم و صمیمی و سرشار از آرامش را ایجاد نمایند.

نکات مهم در طراحی باغ ویلا

  1. نورپردازی در باغ ویلا

نورپردازی در عین زیبایی‌ می‌تواند شما را قادر بسازد تا حتی در تاریکی شب نیز از باغ ویلای سبز خود لذت ببرید. هم چنین نورپردازی‌ می‌تواند این حس را به مخاطب منتقل کند که زندگی همواره در این ویلا در جریان است.

  1. استخر در طراحی باغ ویلا

مگر‌ می‌شود که صحبت از طراحی باغ ویلای جذاب و شیک باشد، اما استخر از قلم بیفتد؟ یکی از مهمترین عناصر چشمگیر و هم چنین رایج‌ترین عنصر تفریحی در طراحی باغ ویلا، استخر آب است که مخصوصا در تابستان موجب‌ می‌شود تا آب تنی لذت بخشی را تجربه کنید، آن هم در یک استخر شیک و زیبا و البته در حریم خصوصی ویلای خودتان.

پکیج آموزش طراحی فضای سبز
مشاهده

حتی این امکان وجود دارد تا بخش کم عمقی را در استخر برای کودکان تعبیه کنید  تا یک آبتنی خانوادگی خاطره انگیز داشته باشید.

  1. اجرای آبگیر در طراحی باغ ویلا

هر جا که طبیعت سبز در جریان باشد، بی شک آبگیرهایی نیز به چشم‌ می‌خورند. این موضوع مخصوصا در استان‌های شمالی کشور که مملو از طبیعت‌های سبز بکر است، وجود دارد. این آبگیرها‌ می‌توانند محل زندگی ماهی و قورباغه‌ها باشند و این‌ می‌تواند حس زندگی را در این آبگیرها به جریان بیاندازد. این امکان وجود دارد تا در طراحی باغ ویلا از این آبگیرها الهام بگیرید و در محوطه ویلای خود نیز اجرا کنید و از حس نابی که به شما انتقال‌ می‌دهد، لذت ببرید.

  1. طراحی سایبان و آلاچیق در فضای باغ ویلا

آلاچیق و سایبان‌ می‌تواند مکان بسیار دلنشینی را مخصوصا در روزهای گرم تابستان به دور از آفتاب و یا حتی در روزهای زمستان به دور از باران و سرمای آزار دهنده برای شما مهیا کند تا هم چنان از فضای باغ ویلای خود نهایت استفاده را ببرید.

فضای داخلی آلاچیق را‌ می‌توانید هر طور که دوست دارید با هر سبک و مدلی که‌ می‌خواهید، تزئین کنید. حتی‌ می‌توانید برای راحتی بیشتر سراغ میز و صندلی، کاناپه، تشکچه و تخت استراحت بروید. وجود این سایبان مخصوصا در نزدیکی استخر یک موهبت است و‌ می‌تواند به شما برای این که اوقات بیشتری را به خود و آرامش‌تان در کنار خانواده اختصاص دهید، انگیزه بیشتری بدهد.

برای رای دادن روی ستاره ها کلیک کنید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370