بررسی سبک تلفیقی در ویلا سازی

بررسی سبک تلفیقی در ویلا سازی

در سال های اخیر، ویلاسازی به سبک تلفیقی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این سبک ترکیبی از المان های کلاسیک و مدرن را در بر می گیرد و شامل مراحلی می شود که در این مقاله به آن ها می پردازیم. اگر شما هم از دوستداران این سبک طراحی ویلا هستید، توصیه می کنیم که خواندن این مطلب را از دست ندهید. چرا که دیدگاه کاملی از مراحل ساخت، هزینه و نکات مهم در طراحی ویلا به سبک تلفیقی را بررسی می کند.

بررسی مراحل مختلف سبک تلفیقی در ویلا سازی

  1. انتخاب مکان مناسب برای ساخت ویلا
  2. تعیین مساحت و طراحی پلان
  3. انتخاب سبک طراحی و ساخت ویلا

مرحله اول: انتخاب مکان مناسب برای ساخت ویلا

مرحله اول در ساخت ویلا  به سبک تلفیقی انتخاب زمین و مکان مناسب برای استارت پروژه است. به خاطر داشته باشید که زمین انتخابی شما باید کاربری مسکونی داشته باشد؛ برای اطلاع از این مورد که آیا زمین انتخاب شده در محدوده مجاز ساخت‌وساز قرار دارد یا نه، می توانید به شهرداری و یا دهیاری منطقه موردنظر مراجعه نمایید. چرا که زمین های خارج از بافت و محدوده شهری و یا روستایی اجازه قانونی برای ساخت‌و‌ساز ندارند. برای گرفتن مجوز ساخت ویلا باید نقشه هوایی از زمین خریداری شده تهیه شود که انجام این کار، از طریق گوگل مپ امکان پذیر می باشد.

طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا به سبک مدرن

مرحله دوم: تعیین مساحت و طراحی پلان

طراحی و بهره گیری از امکانات مختلف در ویلا سازی رابطه نزدیک و تنگاتنگی با نحوه ساخت و متراژ زمین دارد. به عنوان مثال اگر قصد تعبیه و ساخت مواردی از قبیل استخر، سونا، آلاچیق و باربیکیو  و غیره در ویلای خود را دارید باید زمین با متراژ بزرگتری را برای ساخت ویلا انتخاب و خریداری نمایید. بعد از خرید زمین و طی مراحل قانونی و اخذ مجوز های لازم، مهندس معمار و نقشه بردار برای ارزیابی پروژه ساخت ویلا فعالیت خود را آغاز می‌کنند. پس از طراحی نقشه ویلا بر اساس محل قرار گیری زمین و نیز درخواست های مالک زمین برای نحوه طراحی ویلا مهندس عمران به عنوان ناظر و مجری طرح عملیات اجرایی و دیگر مراحل ساخت ویلا به سبک تلفیقی  وارد عمل شده و فعالیت خود را شروع می نمایند.

محوطه سازی زمین 500 متری + تجهیزات لازم
مشاهده

مرحله سوم: انتخاب سبک طراحی و ساخت ویلا

انتخاب سبک طراحی و ساخت ویلا توسط مهندس معمار به نحوی صورت می گیرد که استفاده از تمامی متریال ها و فاکتورها در کنار هم باعث ایجاد سبکی چشم نواز و قابل قبول در نظر مالک باشد. به ‌طور مثال برای سالن پذیرایی از ستون هایی که بر روی آن ها با ابزار کار شده همراه با دیوارهای پتینه کاری شده در کنار مبلمان کلاسیک برای هماهنگی بیشتر فضای داخلی ویلا بهره گیری می شود. به عبارت دیگر می توان گفت در ویلا سازی به روش تلفیقی ترکیب درست سبک های مختلف در کنار هم  نتیجه کار بسیار مطلوبی را در پی خواهد داشت.

طراحی و ساخت ویلا به سبک تلفیقی

ساخت ویلا سبک تلفیقی

هزینه طراحی و ساخت ویلا به سبک تلفیقی

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در هزینه های طراحی و ساخت ویلا به سبک تلفیقی، انتخاب چشم اندازها و المان ها و متریال های مختلف و متنوعی است که پیش از آغاز کار ساخت مشخص می شوند تا طراح نقشه بر اساس آن ها دیگر مراحل ساخت را بررسی و برآورد نماید. تشخیص هزینه های مراحل مختلف طراحی ویلا و ساخت آن، باید با دقت و حساسیت لازم انجام شود. این مراحل شامل هزینه های متفاوتی است که به قرار زیر می باشد:

  1. هزینه خرید زمین
  2. هزینه طراحی ویلا
  3. هزینه متریال ها و مصالح و ابزار به کار رفته
  4. هزینه ساخت نما و محوطه سازی ویلا
  5. هزینه دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا
  6. هزینه دستمزد تیم طراحی و اجرا
جدیدترین سبک‌های طراحی روف‌گاردن
مشاهده

طراحی داخلی ویلا به سبک تلفیقی

برای اجرا و طراحی داخلی ویلا به سبک تلفیقی لازم است تا طراح و نقشه بردار آن بین تمامی عوامل از نحوه و سبک ساخت و طراحی داخلی، خارجی و محوطه سازی آن هماهنگی لازم را برقرار نموده و در این بین از خلاقیت و نوآوری  های خاص خود بهره برده تا خروجی کار مورد پسند و قابل قبول مالک باشد و رضایت آن ها را فراهم آورد. در سبک تلفیقی که سبک التقاطی هم نیز نامیده می‌شود، طراح و نقشه بردار آزادی عمل بیشتری برای استفاده از متریال های مختلف جهت طراحی داخلی، خارجی و محوطه سازی ویلا دارند. به عبارت دیگر در هر بخش از ساخت و بازسازی ویلا شما المان های متنوع معماری در سبک های مختلف مدرن، کلاسیک و غیره را در کنار هم می بینید. هدف از این کار بالا بردن سطح کیفی فضای داخلی ویلاها و فاصله گرفتن از قواعد و چارچوب های معماری کلاسیک و مدرن است.

طراحی داخلی ویلا

طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا

نکات مهم در طراحی و ساخت ویلاسازی به سبک تلفیقی

در بررسی سبک تلفیقی در ویلا سازی، نکات زیر باید مدنظر قرار داده شود:

  • تطابق و هماهنگی مواد و مصالح ساختمانی و ابزار به کار رفته در دکوراسیون داخلی به روش تلفیقی
  • هماهنگی رنگ های به کار رفته با المان های مختلف در ویلا سازی به سبک تلفیقی
  • هماهنگی و تطابق طراحی محوطه داخلی و خارجی ویلا
  • آگاهی و در نظر گرفتن عواملی از جمله زاویه نور آفتاب، شرایط آب و هوایی، رطوبت محیطی و عقب نشینی زمین برای ساخت ویلا و غیره.
  • توجه به قوانین و مقررات شهرداری و یا دهیاری منطقه
  • توجه به سلیقه و نظر مشتری و صاحب ملک در ساخت و طراحی ویلا
  • در نظر گرفتن مدت زمان ساخت ویلا که به عوامل مختلفی از جمله مساحت زمین، میزان فاکتورها و تغییراتی که در ساخت و طراحی فضای ویلا به کار می رود بستگی دارد.
  • انتخاب رنگ هایی که با هم هماهنگ و یا در تضاد هستند، در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا تلفیقی ترکیب و هارمونی زیبایی را به وجود می آورد.
  • استفاده از تزئینات خاص مانند لوازم چوبی و لوسترهای گران قیمت و زیبا و گلدان و غیره باعث زیباتر شدن دکوراسیون ویلاهای تلفیقی می شوند.
  • انتخاب صحیح و درست لوازم اصلی و فرعی به این معنی که لوازم اصلی ویلا باید غالب و لوازم فرعی مغلوب باشند. لوازمی مثل مبل و تخت خواب و فرش و غیره را به سبک مدرن و لوازمی مانند آباژور و قاب عکس و سایر لوازم را به سبک سنتی تهیه نمایید.
  • برای نور پردازی ویلاهای تلفیقی از دو روش نور پردازی کنفی و حباب لامپ می توانید بهره مند شوید. حباب لامپ بیشتر برای آشپزخانه و گاها فضای نشیمن و پذیرایی و نور پردازی کنفی اکثرا برای فضاهای با سبک سنتی در کنار لوازم فرعی همانند آباژور و غیره استفاده می شود.
طراحی محوطه ویلا و اصول مهم
مشاهده

سخن آخر

برای ویلاسازی به سبک تلفیقی، باید از تخصص و تجربه یک تیم حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. آی آر گیردینو با کادری مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی ویلا به سبک های مختلف مدرن، کلاسیک و تلفیقی، در اجرای پروژه های ویلاسازی در کنار شماست تا رویایتان به حقیقت بپیوندد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره رایگان 09363728370